تجارت الکترونیک

وب سایت های از نوع تجارت الکترونیک با هدف فروش محصولات به صورت برخط و با بهره مندی از پشتیبانی شبانه روزی، گستره وسیع تری از مخاطبان را می توانند پوشش دهند. اینگونه وب سایت ها می توانند توسط سیستم های مدیریت محتوا که به این منظور بهینه شده اند و یا سیستم های اختصاصی که برای این منظور طراحی شده اند پیاده سازی گردند. از برخی سیستم های اختصاصی که به این منظور طراحی شده اند می توان paypal, google checkout, magento, zen cart را نام برد.
در اینگونه وب سایت ها هم محصولات فیزیکی و هم محصولات دیجیتال قابلیت خرید و فروش دارند. همچنین اینگونه وب سایت ها قابلیت ارائه انواع خدمات از قبیل B2B، B2C و … را دارا می باشند.
در اینگونه وب سایت ها بحث امنیت اطلاعات کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور اینگونه وب سایت ها باید به مسائل امنیت اطلاعات و تراکنش ها توجه ویژه ای داشته باشند. همچنین پشتیبانی فیزیکی به معنی بسته بندی درست محصولات، تحویل به موقع کالا و خدمات به مشتریان، خدمات پس از فروش و … نیز در اینگونه وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
در اینگونه وب سایت ها صرف معرفی و فروش محصولات نمی تواند موجب جذب کاربران گردد. علاوه بر این اینگونه وب سایت ها تا حدودی باید بتوانند تفاوت با خرید در دنیای واقعی را برطرف نمایند. به همین منظور اینگونه وب سایت ها باید تصاویر مختلف از محصول، اطلاعات کامل از محصول، خدمات تعویض محصول را به کاربران ارائه نمایند. به صورت کلی در اینگونه وب سایت ها جلب اعتماد کاربران بسیار مهم است.

منابع:
http://www.entrepreneur.com/article/84250
https://en.wikipedia.org/wiki/E-commerce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *