باید ها و نبایدهای سایت شخصی

شاید وب سایت شخصی داشته باشید یا به این فکر افتاده باشید که وب سایت سخصی برای خودتون بسازید. در هر صورت شاید این سوال براتون پیش بیاد که خوب داخلش چی بزارم؟

مخصوصا اگر اولین باره که چنین تجربه ای دارید شاید براتون سخت باشه یا فکر کنید که محتوای کافی برای پر کردن یک سایت ندارید. اما به نظرم داشتن حتی یک صفحه اطلاعات در سایت شخصی تون ارزشش داره.

بعد هم اینکه بهتون قول میدم که خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید محتوا برای سایت دارید. به همین خاطر این مطلب نوشتم تا بهتون کمک کنم که سایت تون را با اطلاعات مناسب پر کنید.

1. یک توضیح کوتاه درباره خودتون

هر مخاطبی وقتی وارد سایت شما میشه اولین سوالاتی که از خودش می پرسه اینه که این کیه؟ چی کار است؟ هدفش چیه؟

خوب، پس یه جایی مثل صفحه درباره من یا صفحه ای مشابه به این باید حاوی این اطلاعات مهم باشه. سعی کنید بیشتر از دو یا سه پارگراف نشه. این بخش می تونه شامل نقاط قوت شما در حرفه تون، کارهایی که بهش افتخار می کنید و کمی اطلاعات شخصی باشه.

بعد از تکمیل این بخش، خودتون جای مخاطب قرار بدید و ببینید چه تصویر و ذهنیتی  از شما دریافت می کنه.

دوری کنید: داستان زندگی تان

توی این بخش قرار نیست زندگی نامه خودتون بنویسید. بنابراین از نوشتن جزییات و مطالب خیلی شخصی دوری کنید.

سعی کنید این بخش کوتاه، مختصر و جمع و جور باشه.

2. بهترین کارهایی که تا الان انجام دادید.

این روزها، افراد حرفه ای با سایت شون شبیه گالری کارهاشون برخورد می کنند و نمایشگاهی از کارهاشون داخل سایت شون دارند. اگر شما طراح، هنرمند، عکاس هستید یا تخصصی مشابه این افراد دارید بهتره که همین روند در پیش بگیرید و یه نمایشگاه از کارهاتون داخل سایت تون داشته باشید.

حتی اگر کارهاتون خیلی هنری و تصویری هم نیستند باز هم باید یه نمایشگاه از کارهاتون داخل سایت تون باشه. اگر نویسنده ای لینک مقالات تون، اگر بازاریاب هستید کمپین هایی که اجرا کرده اید، اگر فروشنده هستید از مشتریان و تجربه های موفقی که داشته اید به عنوان نمونه کار استفاده کنید. خلاق باشید و فکر نکنید که چیزی برای گفتن ندارید.

دوری کنید: هر کاری که انجام داده اید!

سایت تون باید مجموعه ای از بهترین کارهایی باشه که تا بحال انجام داده ای نه همه کارهاتون!

3. آدرس صفحات یا پروفایل تان در شبکه های اجتماعی

خوب این روزها هر آدمی معمولا تو سه یا چهارتا شبکه اجتماعی پروفایل یا صفحه داره. سایت شما قرار نیست جایگزین شبکه های اجتماعی باشه در عوض باید مکانی باشه که همه این موارد یکجا جمع می کنه. بنابراین، با خیال راحت لینک هر شبکه اجتماعی که داخلش عضو هستید و به کارتون مربوط میشه  را داخل سایت تون قرار بدید.

دوری کنید: لینک های غیر مرتبط

از قرار دادن لینک های غیر مرتبط به تخصص تون جدا خودداری کنید.

4. یک وبلاگ حرفه ای

وب سایت شخصی تون بهترین جایی است که در آن می تونید درباره حوزه تخصصی تون نظر بدید و دیدگاه تون را عنوان کنید و وبلاگ سایت بهترین رسانه برای این کاره. وبلاگ به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک فرد حرفه ای شناخته شوید، افراد را برای همکاری متقاعد کنید و آخرین اخبار مربوط به حوزه کاری تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر فکر می کنید که می توانید هر ماه دو یا سه تا مطلب برای وبلاگ سایت تون آماده کنید بد نیست که داخل سایت تون وبلاگ داشته باشید.

دوری کنید: وبلاگ مرده

اگر این امکان برای شما وجود نداره که هر ماه دو سه تا مطلب داخل وبلاگ قرار بدید بهتره که وبلاگ نداشته باشید.

5. حرف ها و نظرات دیگران درباره شما

حرف هایی که بقیه در مورد تخصص شما می زنند خیلی مهمه و خوب راه حل خوبی برای تحت تاثیر قرار دادن بقیه (مخاطبین) است. می تونید حرف هایی که بقیه افرادی که باهاشون همکاری داشتید را در این بخش قرار بدید. اما سعی کنید این حرف ها نشان دهنده مهارت های شما به خصوص مهارت های ارتباطی شما باشه. چون برای خیلی از افراد نحوه برخورد شما اهمیت زیادی داره.

دوری کنید: تکبر

یه صفحه پر از تحسین و تمجید، جالب نیست و خوب مشخص میشه که ساختگیه. سعی کنید صادق باشید.

6. یکم تصویر

سایت شخصی تون قرار نیست یه صفحه پر از متن باشه، سعی کنید هر جایی که امکان داره از تصویر و فیلم هم استفاده کنید. یه تصویر با کیفیت از خودتون هم ایده خوبیه. تصویر از کارهاتون، از تجربیات تون و این قبیل چیزها می تونند سایت تون جذاب تر کنه.

دوری کنید: تصاویر بی کیفیت

اگر ذوق هنری ندارید این دلیل نمیشه که از تصاویر بی کفیت استفاده کنید.

برگرفته از :

https://www.themuse.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *