شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی تمرکز اصلی خود را بر روی اشتراک اطلاعات عمومی و یا تخصصی قرار داده اند. اینگونه سایت ها کاربران خود را تشویق می کنند تا با دیگران ارتباط و تبادل اطلاعات داشته باشند.
اینگونه وب سایت ها با ایجاد مکانیزم هایی چون سیستم های نظردهی، ارسال پیام مستقیم، ارتباط از طریق ایمیل و … امکان برقراری ارتباط بین کاربران را به وجود می آورند.
موضوع فعالیت اینگونه وب سایت ها می تواند عمومی باشد و افراد امکان انتشار هر گونه اطلاعاتی را داشته باشند. همچنین اینگونه وب سایت ها می توانند مسائل تخصصی و یا جزئی تر را مانند حیوانات خانگی، کسب و کار، خودرو، مسائل علمی و … را به عنوان موضوع فعالیت خود انتخاب کرده و کاربران تنها امکان ارائه محتوا در زمینه مشخص شده را داشته باشند. سایت های اجتماعی با موضوعات تخصصی به علت تمرکز اطلاعات ارائه شده مکان های مناسبی برای آموزش و یادگیری هستند.
در اینگونه وب سایت ها به کاربران اجازه داده می شود تا با ارائه اطلاعاتی مانند تصویر خود، علایق، تجارب، شغل و … خود را معرفی نمایند و بتوانند با دیگر کاربران بر اساس نقاط اشتراک ارتباط برقرار نمایند.
در اینگونه وب سایت ها معمولا سرویس های ارائه شده رایگان هستند و کاربران تنها نیاز به ثبت نام در سایت دارند اما برخی از سرویس های خاص اینگونه وب سایت ها با دریافت هزینه همراه است و بر اساس درخواست کاربر فعال می شوند.

منابع:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_networking_service
https://www.techopedia.com/definition/4956/social-networking-site-sns

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *