باید ها و نبایدهای سایت هنرمندان

نکته کلیدی برای موفقیت هر هنرمندی این است که هنر او توسط دیگران دیده و درک شود. برای این منظور باید بتوانند خودشان را از دیگران هنرمندان متمایز کنند. یکی از راهکارها برای نشان دادن هنر و توانایی هنرمندان وب سایت شخصی است.

سایت یک هنرمند عملکردی مشابه یک گالری دارد که افراد می توانند آثار هنرمند را ببینند و درباره هنر او یاد بگیرند. اما وب سایت با گالری تفاوت هایی دارد. اول اینکه وب سایت یک گالری دائمی است و افراد می توانند در  تمام شبانه روز آثار شما را مشاهده کنند و دوم اینکه محدودیت مکانی ندارد و از هر جای دنیا افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

چطور یک سایت حرفه ای داشته باشیم؟ ظاهر یک سایت هنری چطور باید باشد؟ چه اطلاعاتی باید در آن قرار دهیم؟ در ادامه سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

1- اسم سایت شما

قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که انتخاب یک اسم (دامنه) سایت برای یک هنرمند اهمیت زیادی دارد و اگر امکان دارد باید سعی کنید اسم سایت شما حاوی نام واقعی شما یا نام هنری شما باشد. بنابراین هر دامنه ای برای سایت شما مناسب نیست.

2- تصاویر با کیفیت

اگر به هنرتان افتخار می کنید پس آنرا به علاقه مندان با بالاترین کیفیت ممکن نشان دهید. تصاویر تار، تاریک و بی کیفیت در سایت تان قرار ندهید. همان طور که قبلا گفته شد باید با سایت تان مشابه یک گالری واقعی برخورد کنید. اگرچه تصاویر نمی توانند هنر واقعی شما را نشان دهند اما یک تصویر با کیفیت تا حدودی می تواند گوشه ای از هنر شما را نشان دهد.

3- توضیح درباره اثر

اسم اثر، موادی که برای خلق آن استفاده کرده اید، ابعاد، قیمت، تاریخ خلق  اثر و دیگر موارد، توضیحاتی هستند که باید در سایت شما وجود داشته باشند. اینها مواردی است که بازدیدکننده تمایل دارد درباره آثار شما بداند و این اطلاعات در صورتی  که بازدیدکننده قصد خرید اثر شما را داشته باشد اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

نکته: برای جلوگیری از سرقت تصاویر آثار تان سعی کنید برای روی تصاویر نام خودتان را درج کنید.

4- قابل خرید است؟

در سایت می توانید تمام آثارتان را به نمایش بگذارید و یا حتی مراحل خلق آنها را نیز توضیح دهید اما به یاد داشته باشید که آثاری که بازدیدکنندگان می توانند از شما خریداری کنند را مشخص کنید و یا حتی بخش مجزایی را در سایت تان برای آنها در نظر بگیرید.

5- بیوگرافی و رزومه

این روزها خیلی از هنرمندان در سایت شان شرح کوتاهی از زندگی و کارهایی که تا به حال انجام داده اند را در سایت شان قرار می دهند. این اطلاعات می توانند در مواردی که تصمیم دارید در یک نمایشگاه و یا رقابت هنری شرکت کنید، مفید باشند.

6- شعار هنری

یکی از چیزهایی که هنرمندان را از دیگر افراد جدا می کند دید متفاوت آنها نسبت به دنیا است. می توانید این دید متفاوت را در قالب یک جمله در سایت تان بیان کنید.

7- اطلاعات تماس

در آخر یکی از مهم ترین اطالاعاتی که باید در سایت تان قرار دهید اطلاعات تماس است. به یاد داشته باشید که دسترسی به اطلاعات تماس تان ساده و سریع باشد و کاربر به راحتی بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

منبع:

https://www.agora-gallery.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *