بهینه سازی برای موبایل، راه حلی برای حذف نشدن از گوگل در سال 2021

از مارس سال 2021 گوگل سایت هایی که برای موبایل بهینه نیستند را از فهرست خود حذف خواهد کرد. بنابراین در اولین فرصت باید برای بهینه سازی برای موبایل اقدام کنید.

جان مولر تحلیل گر بخش وب مستر گوگل اعلام کرده است از مارس سال 2021 سایت هایی که فقط بر روی دسکتاپ درست نمایش داده می شوند و قابلیت نمایش بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها را ندارند بطور  کامل از نتایج جستجو حذف خواهند شد.

با اعمال این تصمیم نه تنها سایت بلکه تمام محتوای مرتبط با سایت مثل عکس ها، ویدئوها و هر چیزی که مربوط به نسخه دسکتاپ سایت است، نیز از فهرست گوگل حذف خواهد شد.

اما دلیل این تصمیم چیست؟  

60 درصد جستجو ها در اینترنت از طریق موبایل صورت می گیرد. اگر این آمار را به بخش غذا و خوراکی ها محدود کنیم این درصد به 72 درصد افزایش می یابد. علاوه بر این گوگل تنها در بازار آمریکا 95 درصد بازار مونورهای جستجو موبایل را در  اختیار دارد.  با این آمار و کمی تحلیل می توانید به این نتیجه برسید که اعمال این سیاست برای گوگل منطقی به نظر می رسد. گوگل با این تصمیم قصد دارد مطمئن شود که کاربران در هنگامی که نیاز به جستجو باشد نیز از گوشی خود (اندروید) استفاده کنند. البته این یکی از دلایل برای اعمال این تصمیم است.

گوگل در سال 2016 نیز این خبر را اعلام کرده بود اما به علت آماده نبودن شرایط برای این تغییر آنرا به تعویق انداخت. اما به نظر می رسد با فراگیر شدن استفاده از موبایل و سیاست هایی که گوگل برای بهبود سئو در سالهای گذشته اعلام کرده است اکنون شرایط مهیا شده است.

راه حل

در اولین فرصت باید برای بهینه سازی برای موبایل اقدام کنید. به این معنی که سایت تان را به نوعی مهیا کنید که برای نمایش در موبایل های مناسب و بهینه باشد.

برای سایت های وردپرسی راه حل این است که یک قالب که برای نمایش در موبایل نیز مناسب است نصب کنند. دوستانی که هم که از سیستم های مدیریت محتوای شناخته شده استفاده نمی کنند و یا سایت های اختصاصی دارند بهتر است با طراحان سایت خود تماس بگیرند و برای بهینه کردن سایت شان دست به کار شوند.

منابع:

1. https://www.searchenginejournal.com

2. slashgear.com

3. https://gpo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *