وب سایت ی بسازید که واقعا برای شما کار کند.

راه اندازی یک وب سایت به تنهایی پاسخگوی شما و مخاطبین شما نخواهد بود. برای افزایش ترافیک سایت، شما باید مخاطبین خود را قبل از راه اندازی سایت در نظر بگیرید و نیازهای آنها را بسنجید. سایت شما باید کاربرپسند و دارای اطلاعات مفید باشد تا بتواند مخاطب را جذب نماید. سپس شما نیاز دارید تا به صورت درست کار بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید تا به رتبه مناسبی در نتایج دست یابید. راه اندازی و نگهداری سایت کار مداوم و مشکلی است اما اگر به درستی صورت گیرد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
به مخاطبین چیزی را که نیاز دارند ارائه دهید.
مخاطبین اصلی شما چه کسانی هستند؟ شما با چه کسانی و با چه وب سایت هایی در حال رقابت هستید؟ به مواردی فکر کنید که می تواند شما را از رقبایتان متمایز سازد و منابع و اطلاعات بهتری را در اختیار مخاطبین و مشتریان شما قرار دهد. نکته بعد که باید به آن توجه نماید سئو است. حتی با ارائه اطلاعات مفید به مخاطبین اگر به سئو توجه کافی نداشته باشید نمی توانید در نتایج جستجو به خوبی دیده شوید و درنتیجه نمی توانید رتبه خوبی در نتایج داشته باشید.
سایت خود را کاربرپسند کنید.
خودتان را در جای مخاطب سایت قرار دهید و ببنید مخاطب شما چه انتظاری از سایت شما دارد. سعی نمایید سایت شما دارای ناوبری ساده، رنگ های مناسب، تصاویر گویا، ساختار درست اطلاعات باشد. همچنین درباره نوع و اندازه فونت مطالب نیزدقت داشته باشید. طبق آمار 39 درصد کاربران سایت هایی را که دارای ظاهر جذابی نیستند ترک می کنند. همچنین 44 درصد کاربران سایت هایی را که دارای اطلاعات تماس نیستند، نادیده می گیرند.
اصول کلیدی برای کاربرپسند بودن سایت:
• ظاهر مناسب برای موبایل و دیگر ابزارها
• ناوبری ساده به همراه قابلیت جستجوی مناسب
• ارائه محتوا با ساختار ساده و مناسب
ظاهر سایت را جذاب نمایید.
ظاهر سایت مورد مهمی برای جذب مخاطب است. برای اکثر سایت ها استفاده از عکس های جذاب می تواند مفید باشد. از تصاویر باکیفیت استفاده نمایید مخصوصا برای نمایش محصولات این مورد اهمیت بیشتری دارد. از دیگر موارد جذاب مانند فیلم، متن، اینفوگرافیک، فایل های آموزشی نیز با دقت و در جای مناسب استفاده نمایید.
بازاریابی
اگر موارد گفته شده را به خوبی انجام داده اید زمان آن فرارسیده است تا سایت خود را به مخاطبان خود عرضه نمایید. برای شروع می توانید آدرس سایت خود را برای خانواده و دستان خود ارسال نمایید.
برخی از راه های معرفی سایت:
• استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر،یوتیوب، اینستاگرام و …
• ایجاد گروه در شبکه های اجتماعی و معرفی سایت
• استفاده از تبلیغات در موتورهای جستجو
• نوشتن مقاله و معرفی سایت در سایت های دیگر
• استفاده از تبلیغات ایمیلی

منبع:
www.webdesign.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *