چطور برای شبکه های اجتماعی بهترین هشتگ را پیدا کنیم.

هشتگ کلمه یا عبارتی است که بعد از علامت # می آید و در شبکه های اجتماعی  برای دسته بندی مطالبی که درباره یک موضوع یکسان هستند استفاده می شود. به طور مثال #کسب_و-کار نشان دهنده این موضوع است که این نوشته حاوی مطالبی درباره کسب و کار است. استفاده از این روش در توییتر شروع شد اما دیگر شبکه های اجتماعی نیز استفاده از آنرا شروع کردند و با استفاده از افزودن این قابلیت به کاربران اجازه دادند تا مطالب با موضوعات مرتبط را پیدا کنند.

در واقع بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال حاضر از قابلیت استفاده می کنند. به طور مثال توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینیترست، گوگل پلاس، یوتیوب معروف ترین شبکه های اجتماعی هستند که از این قابلیت استفاده می کنند.

تعداد کاربران در اکثر شبکه های اجتماعی در حال افزایش است و این می تواند یک چالش جدی برای جلب توجه مخاطبان باشد. برای اینکه در زمینه بازاریابی محتوا به نتیجه دلخواه خود برسید نیاز دارید تا محتوای خود را به دست افراد درست برسانید. این دقیقا جایی است که کاربرد هشتگ ها مشخص تر می شود. استفاده از این قابلیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد زیرا برای آنها این فرصت را مهیا می کند تا دیده شوند.

حال که به اهمیت این قابلیت پی بردیم سوال بعدی این است که چطور بهترین موارد را برای مطالب پیدا کنیم؟ در ادامه با شش راه برای پیدا کردن هشتگ مناسب آشنا می شویم.

جستجوی توییتر

اگرچه هشتگ در بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال استفاده است اما توییتر بنیان گذار آن است بنابراین این شبکه اجتماعی تعداد زیادی از ابزارها  را برای استفاده بهتر از این قابلیت در اختیار شما قرار می دهد.

توییتر همچنین یک موتور جستجوی فوق العاده دارد. شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان و یا کلماتی که به مطالب تان مرتبط است را در آن جستجو کنید. شما حتی می توانید یک هشتگ خاص را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا به مطلب شما مرتبط است یا نه. هرچقدر هشتگ هایی که استفاده می کنید معروف تر باشند احتمال اینکه مطلب شما توسط کاربران دیده شود بیشتر است.

استفاده از ابزارهای جستجوی هشتگ

اگر به تازگی استفاده از این قابلیت را شروع کرده اید طبیعی است که جستجوی برای هشتگ مناسب کاری بی پایان به نظر برسد. خوشبختانه ابزارهایی به وجود آمده اند که می توانند به پیدا کردن موارد مناسب به شما کمک کنند. این ابزارها با استفاده از داده های شبکه های اجتماعی، بررسی میزان محبوبیت و … به شما این امکان را می دهند تا هشتگ مناسب را پیدا کنید. این ابزارها را امتحان کنید:

  • Hashtags.org: ابزاری تحلیلی که به شما امکان جستجو، بررسی میزان محبوبیت و یافتن معنی یک هشتگ را می دهد.
  • Hashtagify.me: یک موتور جستجو که به شما امکان می دهد موثر بودن یک کلمه را بررسی کنید و مورد مناسب را انتخاب کنید.
  • What the Trend: ابزاری برای پیدا کردن مطالب پربازدید در توییتر است.
  • Trendsmap: این ابزار به شما اجازه می دهد مطالب پربازدید به صورت محلی، کشوری و حتی بین المللی را در توییتر جستجو کنید.

شما حتی می توانید از این ابزارها به صورت ترکیبی استفاده کنید  تا دیدی وسیع تر و جامع تر داشته باشید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خلق هشتگ

راه دیگر برای استفاده از این قابلیت این است که هشتگ مخصوص کسب و کار خودتان را ایجاد کنید و به صورت مرتب از آن برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید.

نکته ای که در این مورد باید رعایت کنید این است که کلمه یا عبارت  شما باید منحصر به فرد و مرتبط به کسب و کار تان باشد. نکته بعدی این است که شما برای خلق کلمه یا عبارت نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از هشتگ خود به صورت پیوسته و مرتب در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

بررسی رقبا

ما می توانیم چیزهای زیادی از رقبای خود در کسب و کار یاد بگیریم. این یاد گرفتن از رقبا درباره پیدا کردن هشتگ هم کاربرد دارد. البته منظورمان این نیست که کلمات آنها را کپی کنید بلکه منظور این است که بررسی کلمات مورد استفاده آنها می تواند ایده های خوبی به شما برای خلق و انتخاب بدهد.

همچنین علاوه بر بررسی رقبا می توانید مجموعه ها و برندهای تاثیر گذار در حوزه کاری خودتان را نیز زیر نظر داشته باشید و هشتگ های آنها را نیز بررسی کنید. هر دو مورد می توانند ایده های خوبی برای انتخاب و خلق هشتگ در اختیار شما قرار دهند.

مطالب پربازدید در توییتر

وقتی وارد توییتر می شوید در ستون سمت راست فهرستی از روند های پربازدید را مشاهده می کنید. این روند ها موضوعات معروف و پربازدید در توییتر هستند. شما می توانید مطالب پر بازدید جهان و حتی مطالب پربازدید مرتبط به مکان فعلی تان را نیز مشاهده کنید. این ستون را بررسی کنید و عباراتی که به مطالب شما مرتبط هستند را انتخاب و از آنها استفاده کنید.

استفاده آزمایشی

وقتی فهرستی از کلمات و عبارات مناسب را در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که آنها را آزمایش کنید. یک نکته کلیدی در استفاده از هشتگ ها این است که در هر مطلب نباید بیش از سه هشتگ استفاده کنید. در واقع استفاده از یک یا دو هشتگ برای هر مطلب خیلی مناسب تر است. وقتی فهرست عبارات مناسب خود را ایجاد کردید استفاده از آنها را شروع کنید. هر بار هشتگ متفاوتی را استفاده کنید تا بتوانید مناسب ترین مورد را پیدا کنید. منظور از مناسب ترین مورد هشتگی است که کاربران بیشتری را به سوی مطالب شما جذب می کند.

دفعه بعد که قصد داشتید مطلبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید از روش های معرفی شده استفاده کنید تا بتوانید بهترین هشتگ ها را بیابید و با استفاده از آنها تاثیر مطالب خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که شما می توانید از هشتگ ها در بیرون از فضای شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید.

منابع:

www.thebalance.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *