آشنایی با مفاهیم پایه در طراحی سایت

اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید و نیاز دارید که در فضای مجازی حضور داشته باشید. این جمله به این معنی است که شما به یک وب سایت نیاز دارید. البته برای بعضی از کسب و کارها داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی نیاز آنها را برطرف می نماید.
در هنگام راه اندازی یک وب سایت و یا سفارش یک وب سایت با کلمات و عباراتی همچون طراحی واکنش گرا (Responsive Web Design)، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، HTML و … مواجه می شویم که آشنایی با آنها به نظر ضروری است.
در این متن قصد داریم تا به صورت مختصر با برخی از این مفاهیم آشنا شویم.
1. طراحی واکنش گرا چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

طراحی واکنش گرا

افزایش استفاده از تلفن های هوشمند نحوه استفاده از محتوا توسط کاربران را تغییر دادده است. اگر شما قصد دارید در کسب و کار خود موفق شوید نیاز دارید تا مشتریان از کار با شما تجربه و خاطره خوبی داشته باشند. این به این معنی است که سایت شما باید به گونه ای طراحی گردد تا در اکثر ابزارها به درستی نمایش داده شود.
طراحی واکنش گرا (Responsive Web Design) یا RWD استراتژی است که این روزها از آن استفاده می گردد. این استراتژی شامل توسعه یک وب سایت انعطاف پذیر می گردد که در ابزارهای مختلف با اندازه صفحه نمایش متفاوت به درستی منطبق گردد و نمایش داده شود. این به این معنی است که وب سایت مورد نظر در تمام ابزارها به گونه ای نمایش داده می شود که تمام قسمت های سایت را در اختیار کاربر قرار دهد و همچنین کاربر از کار کردن با سایت دچار مشکل نگردند.
2. HTML5 و CSS3 چیست و چرا شما به این موارد نیاز دارید؟
این ها زبان های پایه به منظور طراحی وب سایت هستند. HTML5 مانند یک بستر عمل می نماید و مکان قرارگیری عناصر را مشخص می نماید. در واقع برای مرورگر ساختار و نحوه نمایش محتوا را مشخص می کند. CSS در واقع ظاهر سایت را ساختاردهی می نماید. رنگ، شکل، اندازه و دیگر خصوصیات عناصر صفحه را مشخص می نماید.
HTML و CSS تکنولوژی های مکمل هستند و هر یک به تنهایی کاربرد مناسبی ندارند. همچنین هر دو برای داشتن طراحی واکنش گرا نیاز هستند. به عنوان مثال، CSS بر اساس ابزار کاربری که در حال بازدید از سایت است از طرح بندی متفاوتی برای نمایش محتوا استفاده می کند و ممکن است بعضی از قسمت های غیر ضروری را به منظور راحتی کاربر نمایش ندهد.
3. سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا سیستم هایی هستند که کار راه اندازی، مدیریت و نگهداری سایت را ساده تر و راحت تر می کنند.
شما برای مدیریت یک وب سایت به کدنویسی نیازی ندارید. سیستم های مدیریت محتوا امکان بروزرسانی و مدیریت وب سایت را در اختیار شما قرار می دهند. وردپرس، جوملا، دروپال نمونه های رایگان سیستم های مدیریت محتوا هستند. سایت هایی که با این سیستم ها راه اندازی می گردند سایت های کوچکی نیستند به عنوان مثال سایت کاخ سفید (WhiteHouse.gov ) با استفاده از دروپال راه اندازی شده است.

برگرفته از:
https://www.entrepreneur.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *