آیا سایت ما قابل اعتماد است؟

آیا سایت کسب و کار ما از دید مشتریان قابل اعتماد است؟ در دنیای واقعی افراد مسئولان فروش، افراد خدمات دهنده و … را ملاقات می کنند و بر اساس بازخوردهایی که از این ملاقات ها دریافت می کنند تصمیم می گیرند که به شما اعتماد نماید و در نهایت تصمیم می گیرند که از خدمات شما استفاده نمایند. سه نوع کسب و کار زیر را در نظر بگیرید:
کسب و کار فیزیکی: سایت شما تنها یک فعالیت تکمیلی برای کسب و کار فیزیکی شما است و شما به صورت چهره به چهره با مشتریان برخورد دارید.
کسب و کارهای خدماتی: شما به مشتریان در نقاط مختلف خدمات می دهید. مشتریانی که حتی در شهر شما نیستند.
تجارت الکترونیک: تمام فرآیند تجارت شما به صورت خودکار است و شما به ندرت با مشتریان برخورد دارید.
صرف نظر از کسب و کاری که دارید سوالات زیر را از خود بپرسید.

1. آیا مشتریان می توانند تصویری از تیم ما در ذهن خود ایجاد نمایند؟
اگر مشتریان شما قادر به دیدن شما نیستند، در اولین فرصت این امکان را برای آنها ایجاد نمایید. یک تصویر از شما به همراه یک جمله درباره ی کسب و کارتان می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد. استفاده از یک فیلم تاثیر بهتری را ایجاد می کند.
اگر مایل به استفاده از فیلم نیستید می توانید از تصویر کل تیم برای تاثیر گذاری بر مخاطب و مشتریان استفاده نمایید.
در سه نوع کسب و کاری که معرفی کردیم کسب و کارهای الکترونیک بیش از دو نوع دیگر به این روش نیاز دارند.

2. آیا مشتریان می توانند کسب و کار ما را تصور نمایند؟
سعی نمایید به مشتریان آدرس فیزیکی و واقعی محل کسب و کار خود را نشان دهید. نمایش یک آدرس واقعی در مشتریان ایجاد اجساس اطمینان می کند. برای این منظور می توانید تصویری از محل کسب و کار خود را در سایت قرار دهید.
در سه نوع کسب و کار معرفی شده کسب و کار الکترونیکی بیش از سایرین به این ویژگی نیاز دارند. به صورت کلی به هر میزان که کسب و کار شما از دنیای واقعی فاصله می گیرد نمایش اینکه کسب و کار شما یک جنبه واقعی نیز دارد بیشتر اهمیت می یابد.

3. آیا مشتریان می توانند با ما گفتگو نمایند؟
نمایش یک تصویر و یا یک فیلم نمی تواند به اندازه کافی برای مشتریان ایجاد اطمینان نماید. به همین منظور این امکان را برای مشتریان ایجاد نمایید تا بتوانند با شما تماس بگیرند و گفتگو نمایند.

4. آیا کسب و کار ما گواهی های معتبر لازم را دارد؟
بعضی از نشان ها به مشتریان این اعتماد را می دهند که دارند با فرد قابل اعتمادی کار می کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته افراد با دیدن نشان های شرکت های آنتی ویروس به صورت ناخودآگاه به آنها اعتماد می کنند. این مورد بیان می کند که شما برای این کار باید از شرکت های دیگر که اینگونه خدمات را ارائه می دهند استفاده نمایید.

5. آیا مشتریان از من حمایت می کنند؟
سعی نمایید نظرات مشتریان کسب و کار خود را به نوعی که قابل قبول باشد در سایت قرار دهید. استفاده از تصاویر مشتریان می تواند راهکار مناسبی باشد.

6. آیا مشتریان ما را می شناسند؟
سعی نمایید داستان کسب و کار خود را برای مشتریان عنوان نمایید تا آنها شما را بهتر بشناسند. برای این منظور می توانید از صفحه درباره ی ما سایت استفاده نمایید.

7. مشتریان می توانند پیشنهادات شما را ببیند؟
سعی نمایید محصولات و خدمات خود را در حالت واقعی به مشتریان خود نشان دهید. استفاده از یک فیلم کوتاه برای این هدف بسیار مناسب است.
برای ایحاد حس اعتماد در سایت شما به تمام این موارد نیاز ندارید. اما وجود تعداد بیشتری از این موارد در سایت شما می تواند حس اعتماد بیشتری را در سایت شما ایجاد نماید.

منبع:
www.entrepreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *