دلایل کاهش رتبه سایت

بالا بودن رتبه سایت موجب افزایش اعتبار آن می شود. زمانی که سایت شما در صفحه یک گوگل قرار دارد به این معنی است که اعتبار کافی را در اختیار دارید تا موتورهای جستجو به شما اعتماد کنند و شما را به میلیون ها بازدید کننده نشان دهند. اما این رتبه به راحتی می تواند از دست شما خارج شود.

برخی از اتفاقات ممکن است باعث کاهش رتبه شما در نتایج شود. برخی از این موارد در کنترل شما است و می توانید آنها را اصلاح کنید. برخی نیز از کنترل شما خارج است.

در ادامه با برخی از این دلایل آشنا می شویم و روش برطرف کردن آنها را فرا می گیریم.

1- یک بروزرسانی در داده های گوگل رخ داده است.

گوگل به صورت مرتب الگوریتم های خود را تغییر می دهد و این موضوع می تواند بر روی رتبه سایت شما نیز تاثیرگذار باشد. گاهی می تواند موجب افزایش رتبه سایت شما گردد و گاهی نیز می تواند موجب کاهش رتبه سایت شما گردد. اما اگر قوانین سئو را به خوبی رعایت کرده باشید مطمئنا تغییر زیادی در رتبه شما ایجاد نخواهد شد.

2- سایت شما مشکل دارد.

لینک هایی که به جای خاصی از سایت شما اشاره نمی کنند می توانند موجب کاهش رتبه سایت گردند. معمولا این لینک ها زمانی به وجود می آیند که شما صفحه و یا محتوایی را از سایت حذف می کنید.

3- شما لینک های جدید دارید.

ایجاد محتوای جدید و به خصوص در موضوعات جدید موجب ایجاد لینک های جدید می شود. این موضوع می تواند به صورت موقت موجب کاهش رتبه سایت شما گردد.

4- مخاطبین به روش دیگری جستجو می کنند.

دلایل فراوانی برای کاهش رتبه سایت وجود دارد و یکی از آنها می تواند تغییر روش جستجوی کاربران باشد. در گذشته تنها قرار دادن کلمه کلیدی در صفحات کافی بود.

امروزه، رفتار کاربران نشان می دهد که آنها از عبارت طولانی تری برای جستجو استفاده می کنند. برای هماهنگی با این رفتار کاربران مطمئن شوید که از عبارات درست به عنوان کلمه کلیدی استفاده می کنید.

5- بازدیدکنندگان بر روی سایت شما زیاد باقی نمی مانند.

ترک سریع سایت توسط بازدیدنندگان می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که محتوای سایت شما برای کاربران مفید نیست و با چیزی که آنها جستجو کرده اند ارتباط خاصی ندارد. این موضوع می تواند باعث کاهش رتبه سایت شما گردد.

6- رقبای شما بهتر عمل می کنند.

گاهی اوقات کاهش رتبه شما به خاطر ضعف شما نیست بلکه به این دلیل اتفاق می افتد که رقبای شما عملکرد بهتری دارند. آنها رتبه بهتری به دست می آورند و در نتیجه رتبه شما کاهش می یابد. راه حل مشخصی برای این مشکل وجود ندارد و تنها باید سعی کنید از آنها بهتر باشید. سرویس های بهتری ارائه دهید، سرعت سایت خود را افزایش دهید و از اینکه کاربران تجربه خوبی از سایت شما دارند مطمئن شوید.

منابع:

www.siteoscope.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *