طراحی نرم افزار سفارشی به چه معنا است؟

در مقاله قبل با نرم افزار سفارشی آشنا شدیم و اینکه طراحی چنین نرم افزاری چه مولفه هایی دارد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که طراحی نرم افزار سفارشی چه اهمیتی دارد و چرا کسب و کارها باید به آن فکر کنند.

طراحی چنین نرم افزارهایی به این دلیل مهم است که به شما اجاره می دهد مشکلات و نیازمندی های خاص شرکت تان را برطرف کنید.

برخی از فواید نرم افزارهای سفارشی

کارایی: نرم افزار سفارشی برای اهداف و نیازمندی های خاصی طراحی شده اند و هدف اصلی آنها افزایش بهره وری است.

توسعه پذیری: با رشد یک شرکت یا کسب و کار نرم افزار سفارشی نیز می تواند رشد کند. طراحان چنین نرم افزاری می توانند نیازمندی های آینده شرکت را در مرحله جمع آوری نیازمندی ها شناسایی کنند و در حین طراحی آنها را مدنظر قرار دهند و از این طریق باعث کاهش هزینه های سازمان در آینده شوند.

هزینه یکپارچه سازی کمتر: یکی از سوالات اساسی در هنگام خرید نرم افزاری تجاری این است که آیا با دیگر نرم افزارها هماهنگی دارد و یکپارچه می شود؟ اگر جواب به این سوال نه باشد سازمان با یک چالش روبرو است و باید برای هماهنگ کردن نرم افزار جدید با نرم افزار های موجود هزینه و تلاش بیشتری خرج کنند. نرم افزار سفارشی می تواند به گونه ای طراحی شود که تمام این موارد را در نظر بگیرد و برای یکپارچه شدن با نرم فزارهای موجود طراحی شده باشد.

کسب درآمد: می توانید از نرم افزار سفارشی کسب درآمد کنید. با توجه به شرایط قرارداد نرم افزار، سازمان ها یا شرکت ها می توانند مالک نرم افزار ساخته شده باشند و از فروش آن به دیگر شرکت ها کسب درآمد کنند.  

مستقل بودن: عدم وابستگی به نرم افزاری تجاری هم یک مزیت محسوب می شود و هم یک عیب. مزیت آن این است که دیگر نگران افزایش قیمت نرم افزار تجاری و یا افزایش قیمت هزینه های پشتیبانی آن نیستید. عیب نرم افزار سفارشی هم این است که هزینه های نگهداری و ارتقا آن بر عهده سازمان است. اینکه داشتن یک نرم افزار اختصاصی مزیت محسوب می شود یا عیب به نوع نگاه سازمان به این قضیه بستگی دارد.

منبع:

https://www.ibm.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *