چگونه وب سایت خود را برای موبایل بهینه نماییم.

با گسترش روز افزون تلفن های همراه و استفاده کاربران برای استفاه از این ابزار برای وبگردی نیاز است تا سایت شما نیز برای نمایش در این ابزارها مهیا باشد. حتی اگر شما آمادگی لازم برای بازسازی سایت خود برای نمایش در ابزارهای مختلف را ندارید می توانید راه های زیر را امتحان نمایید:
1. طراحی سایت خود را ساده نمایید. اطلاعاتی که در سایت شما به آنها چندان نیازی نیست را حذف نمایید، از فونت های درشت استفاده نمایید، اطلاعات مهم را در نیمه ی بالای سایت قرار دهید و دکمه های سایت را به گونه ای طراحی نمایید که به راحتی بتوان در تلفن های همراه بر روی آنها کلیک کرد.
2. یک نسخه از سایت مخصوص موبایل ایجاد نمایید. در این روش شما سایتی مشابه سایت اصلی ولی برای نمایش در تلفن های همراه ایجاد می نمایید. چنین نسخه هایی از سایت معمولا با حرف m در ابتدای نام اصلی سایت نامگذاری می گردند. مشکل اصلی راه انداری چنین سایت هایی این است که اینگونه سایت ها از طریق موتورهای جستجو یافت نمی گردد و در نتیجه در نتایج جستجو نیز وجود ندارند.
اما بهترین راه حل برای این نمایش سایت در ابزارهای مختلف بازسازی سایت است تا به صورت بهینه در تمام ابزارها نمایش داده شود. برای نمایش بهینه سایت ها در ابزارهای مختلف دو روش وجود دارد: سایت های تطبیق پذیر و سایت های واکنش گرا.
سایت های تطبیق پذیر: اینگونه وب سایت ها پرهزینه هستند اما بهترین نتیجه را در بر دارند. از اینگونه وب سایت ها شرکت های بزرگ استفاده می نمایند تا از تمام ظرفیت های مشتریان آنلاین استفاده نمایند. سایت American Airline نمونه خوبی برای اینگونه طراحی است. چنین سایت هایی ابزار کاربر را شناسایی می کنند و با توجه به آن محتوای سایت را تولید می نمایند.
سایت های واکنش گرا: چنین سایت های راه حل معقول برای نمایش سایت در ابزارهای مختلف می باشند. سایت های واکنش گرا از css برای نمایش صحیح محتوا در ابزارهای مختلف استفاده می کنند و در واقع با توجه به ابزار کاربر اطلاعاتی را نمایش نمی دهند و یا نحوه نمایش آنها را تغییر می دهند تا به صورت بهینه نمایش داده شوند.

منبع:
www.entrepreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *