یک فرمول ساده برای بهبود سئو

تلاش برای یافتن همه عوامل موثر بر سئو مانند کشف رمز یک لوح باستانی است. عامل های زیادی بر رتبه شما تاثیر دارند و الگوریتم های گوگل نیز دائما در حال تغییر و بهبود هستند.

اگر بتوانید در فرمول زیر که دو گام دارد مهارت پیدا کنید، می توانید مطمئن باشید که در سئو نیز مهارت یافته اید و می توانید  میزان بازدید خود را افزایش دهید.

محتوا  + لینک = موفقیت در سئو

در ادامه تصمیم داریم تا اجزای تشکیل دهنده این فرمول را بررسی نماییم.

قدم اول: محتوای عالی تولید کنید.

در سال های اخیر و با گسترش وب در سراسر جهان میزان تولید کنندگان محتوا نیز افزایش یافته است. هر یک از این تولید کنندگان نیز تلاش دارند تا مخاطبین و مشتریان را با ارائه محتوای مناسب جذب نمایند. اما این افزایش میزان محتوا باعث کاهش تاثیر و قدرت محتوا بر آنها (مخاطبین و مشریان) گردیده است، اما همچنان محتوا قدرت و جایگاه خود را دارد.

محتوا مهمترین چیزی است که برای بهبود سئو باید بر روی آن تمرکز نمایید. اما محتوای عالی به چه معنا است و چگونه می توان آنرا تولید نمود؟ برای محتوای عالی باید بر سه مورد ارتباط، کیفیت و تجربه کاربر تمرکز داشت.

برای بهبود رتبه، اولین چیزی که نیاز به توجه دارد ارتباط محتوا با عبارات مورد جستجو است. در غیر اینصورت شما محتوایی خواهید داشت که در نتایج نمایش داده نمی شود.

بعد از اینکه از ارتباط صحیح محتوای خود با عبارات جستجو اطمینان حاصل کردید نیاز است تا محتوای شما کیفیت عالی و مناسبی داشته باشد. کیفیت عالی به چه معناست؟ محتوا با کیفیت عالی پاسخگوی نیاز های کاربر است و برای کاربر نوشته شده است.

مرحله پایانی اطمینان از این موضوع است که کاربر تجربه خوبی از محتوای شما کسب نماید. تجربه مناسب به این معنی است که محتوا باید دارای ساختار مناسب، موضوع مناسب، راحتی در خواندن (در محتوای متنی) و مرور آسان را به همراه داشته باشد. شاید این موارد مهم جلوه نکنند اما تاثیر مهمی در بهبود سئو مطالب شما دارند.

قدم دوم: لینک دریافت کنید.

بعد از تولید محتوای عالی نوبت به ترویج محتوا می رسد. ترویج محتوا به این معنی است که سعی نمایید تا محتوای شما در مکان های زیادی دیده شود و بر روی آن کلیک شود. این یکی از بهترین راه هایی است که باعث بهبود سئو می گردد.

برای شروع می توانید محتوای محتوای خود را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید و از دوستان خود نیز بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.

فعالیت بعدی که می توانید انجام دهید ارسال محتوا به مشتریان و مخاطبین خود از طریق ایمیل است. محتوای خود را به صورت دوره ای برای آنها ارسال نمایید.

 

سئو کار پیچیده ای به نظر می رسد، اما با تسلط بر همین دو قدم می توانید بر آن تسلط یابید. در حالی که دیگران در حال کشف رمز لوح باستانی هستند شما بر روی چیزی که واقعا مهم است تمرکز دارید. با این تمرکز شما نه تنها تلاش کمتری انجام می دهید بلکه نتایج بهتری نیز به دست خواهید آورد. بنابراین محتوای عالی تولید کنید و بعد آنرا ترویج نمایید.

 

منابع

1. https://www.entrepreneur.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *