3 دلیل شکست کسب و کارهای کوچک در اینترنت

فضای آنلاین بهترین میدان مبارزه برای شرکت های کوچک برای رقابت با برندهای بزرگ و معتبر است. دسترسی به مخاطبین، فروش بدون محدودیت و فرصت های بازاریابی معیارهایی هستند که موجب تفاوت شرکت های بزرگ و کوچک می شوند. هنوز هم بسیاری از شرکت های کوچک از این فضا دور هستند. اینگونه شرکت ها در فضای آنلاین یا استراتژی بازاریابی آنلاین مناسبی ندارند و یا از استراتژی موجود به خوبی استفاده نمی کنند، بنابراین به موفقیت نمی رسند. چرا این شرکت ها نمی توانند از فرصت های بالقوه این فضا استفاده نمایند؟

طبق تحقیقات موسسه Boostabilty سه دلیل زیر مهمترین دلایل عدم استفاده درست از اینترنت توسط شرکت های کوچک است.

1- اینترنت و فضای آنلاین را به خوبی نمی شناسند.

اگر در بازاریابی دیجیتال شکست می خورید، احتمالا به یکی از دلایل زیر است:

  • نمی توانید از فروش و پرداخت آنلاین چشم انداز مناسبی داشته باشید.
  • صاحبان کسب و کار از زبان فضای اینترنت می ترسند.
  • به سوالات مشتریان به اندازه کافی پاسخ نمی دهید.
  • نمی توانید برتری خود را به فروش تبدیل نمایید.
  • پیشنهادات خود را به روش مناسب تبلیغ نمی کنید.
  • فروشندگان نامناسبی را برای فضای اینترنت انتخاب می کنید.
  • روش های بازاریابی شما در کانال های مختلف (سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری و … )هیچ تفاوتی ندارد.
  • خیلی زود تسلیم می شوید.

خیلی زود تسلیم شدن بزرگترین مشکل در فضای اینترنت است. در فضای اینترنت باید صبور بود. معمولا کار با سئو و شبکه های اجتماعی آغاز می گردد، اما نتیجه ای در طول شش تا هشت ماه حاصل نمی گردد. این امری طبیعی است. اما صاحبان مشاغل کوچک انتظار نتیجه فوری دارند. اما در واقع، نتیجه در فضای اینترنت به  زمان نیاز دارد.

یک استراتژی بازاریابی اینترنتی تمام جنبه های اینترنت را در بردارد، همچنین تمام بخش های آن به یکدیگر مرتبط است. محتوای شما باید برای جستجو و رتبه بهینه شده باشد، دارای برنامه و کیفیت مناسبی باشد و به خوبی در کانال های مختلف تبلیغ گردد. بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی و تکنیک های سئو دست در دست یکدیگر یک بازی بلند مدت را شکل می دهند. این بازی به زمان نیاز دارد تا باعث بهبود رتبه شما گردد تا در ادامه مشتریان جدیدی را برای شما به ارمغان آورد.

با استفاده از تبلیغات کلیکی و بازاریابی ایمیلی شاید بتوانید نتایجی سریع و قابل لمس به دست آورید اما بدون پشتیبانی محتوا نمی توایند این نتایج را حفظ نمایید. یک بازاریابی درست  می تواند زمان چرخه فروش را کاهش دهد، می تواند باعث بهینه شدن خط تولید و فروش شما گردد و همچنین یک تجارت استوار ایجاد نماید.

2- بین نظرات کارشناسان و ویژگی های گوگل تفاوت وجود دارد.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال دائما با اصول سئو، شبکه های اجتماعی  و چگونگی دریافت کلیک بیشتر، نمایش بیشتر و … در مبارزه هستند. بسیاری از افراد ایجاد لینک و محتوای طولانی را مهم ترین و سریع ترین مولفه ها در ایجاد اعتماد می دانند. اما کارشناسان این نظر را قبول ندارند. اگر کارشناسان با این نظرات موافق نیستند، صاحبان مشاغل کوچک چگونه می توانند بر فعالیت های آنلاین مشاورین خود نظارت داشته باشند؟ حتی اگر این نظرات نیز درست باشند، الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند و نیاز است تا کارشناسان دائما این تغییرات را بررسی نمایند.

بسیاری از کارشناسان دوست دارند تا درباره اهداف بزرگ بحث کنند و پیشنهادات مبهمی مانند این ارائه نمایند؛ “متنی بنویسید که مخاطبین شما دوست داشته باشند”. اینگونه کارشناسان معمولا به صورت کلی صحبت می کنند. آنها این پیشنهادات را به هر سایتی و به هر کسب و کاری ارائه می دهند. اما در مقابل کارشناسانی نیز وجود دارند که با هر کسب و کاری همکاری نمی کنند و معتقدند هر کسب و کاری برای فضای دیجیتال مناسب نیست. این کارشناسان حضور شما در فضای اینترنت را به کسب و کار، محصولات و مشتریان شما مرتبط می کنند.

بنابراین نیاز است تا کسب و کار و مشتریان خود را به خوبی بشناسید. اگر در این مورد به کمک نیاز داشتید اطمینان حاصل نمایید که مجموعه تبلیغاتی انتخاب شده مولفه های موفقیت در فضای اینترنت را به خوبی می شناسد و می تواند مجموعه شما را به سمت موفقیت هدایت نماید.

3- صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب  فکر می کنند نمی توانند برنامه بازاریابی موثری تهیه نمایند.

بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت دائما محدوده وسیع تری از مشتریان را هدف قرار می دهند و هر ماه این محدوده راوسیع تر می کنند. حتی شرکت های تبلیغاتی نیز تعرفه های مختلفی را برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد می نمایند. درک تفاوت این تعرفه ها نیز کار مشکلی است.

بنابراین به دنبال شرکت تبلیغاتی باشید که برنامه جامع و همراه با جزییات را ارائه می نماید. بازاریابی محتوا بدون روند اجرای درست هیچ سودی ندارد. سعی نمایید با پرسیدن سوالات متعدد تمام نقاط تاریک برنامه را برای خود از بین ببرید و بفهمید که در مقابل سرمایه گذاری خود چه چیز با ارزشی را دریافت می کنید.

کاربران به سرعت صفحات اینترنتی بدون محتوا، همراه با تبلیغ و نامناسب را ترک می کنند. در مقابل، به دنبال شرکت هایی هستند که بتوانند از آنها چیزی بیاموزند. یک شرکت تبلیغاتی موثر محتوای با کیفیت و مناسب تولید می کند و به بهترین شکل ممکن آنرا ترویج می نماید، انتظارات خود از شما را به زبانی واضح بیان می کند، معیارهای اندازه گیری را برای شما تشریح می نماید در نتیجه شما می توانید میزان موفقیت خود را اندازه گیری نمایید. همچنین زمانی را برای شناخت کسب و کار، محصولات و مشتریان شما اختصاص می دهد.

در فضای اینترنت،کسب و کار شما می تواند مانند شرکت های بزرگ حضوری مناسب داشته باشد و توجه مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. اگر از این فرصت و فضا تا به حال استفاده نکرده اید، منتظر نمانید. زمان رقابت با بزرگان فرا رسیده است.

منابع:

  1. entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *