انتشار مطالب در سایت فواید کوتاه مدتی مانند جذب مخاطب، افزایش نظرات، انتشار در شبکه های اجتماعی را به دنبال دارد. اما آیا به این نکته توجه دارید که نشر محتوا بخشی از استراتژی شما برای سئو است.

در صورتی که به سایت شما لینکی وجود نداشته باشد، حتی بهترین روش های سئو on-page (سئو داخلی و یا سئو مبتنی بر صفحه) نیز تاثیر چندانی بر رتبه شما ندارند. بنابراین یکی از مهم ترین وظایف شما معرفی سایت و محتوای آن به دیگران است.

به این جمله فکر کنید:

شما سعی دارید تا با دریافت لینک و کلیک رتبه خود را ارتقا دهید، اما اگر کسی از وجود شما آگاهی نداشته باشد در نتیجه لینک و کلیکی نیز وجود نخواهد داشت.

در این متن تصمیم داریم تا  درباره اهمیت تولید محتوا در سئو و نحوه تولید محتوا صحبت کنیم.

چرا تولید محتوا در سئو اهمیت دارد؟

بعد از انتشار محتوا هدف بعدی شما این است که با استفاده از محتوا مخاطبین را جذب نمایید و نگهدارید. در صورتی که محتوای شما مورد علاقه مخاطبین قرار گیرد و بازدید بالایی داشته باشد این اتفاق پیامی را برای موتورهای جستجو ارسال می کند. پیام حاوی این موضوع است که محتوای شما کیفیت بالایی دارد.

افراد محتوا و مطالب سایت هایی را بازنشر می کنند که به آن اعتماد دارند. همچنین افراد دوست دارند چنین سایت هایی را در دیگر رسانه های اجتماعی نیز مشاهده نمایند و این دقیقا جایی است که شما باید حضور داشته باشید. برای این منظور چهار تکنیک وجود دارد.

1. شبکه خود را بسازید.

سعی نمایید با مدیران سایت ها و نویسندگان آنها در ارتباط باشید و در صورتی که محتوای خاصی را تولید کرده اید که فکر می کنید برای سایت آنها مفید است، به آنها اطلاع دهید و از آنها بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. این کار موجب می گردد تا محدوده مخاطبین شما گسترش یابد و همچنین شبکه افرادی که شما با آنها در اتباط هستید نیز گسترش می یابد.

2. فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی انعکاس دهید.

در صورتی که محتوای خود را در شکبه های اجتماعی به اشتراک می گذارید سعی نمایید تا با استفاده از تصاویر درست محتوای خود را کامل نمایید.

3. برای سایت ها و وبلاگ های دیگر مطلب بنویسید.

نوشتن مطلب برای سایت ها و وبلاگ های دیگر می تواند رابطه شما را با دیگر افراد حاضر در زمینه کاری تان حفظ نماید، همچنین می تواند برای سایت شما بازدید کننده جدید جذب نماید.

این روش یک راه مناسب برای ترویج محتوا است. اما قبل از قرار دادن لینک در مطالبی که برای دیگران می نویسید، از سایت و یا وبلاگ میزبان درباره این کار سوال نمایید و از آنها کسب اجازه نمایید.

اگر به شما اجازه چنین کاری داده شد سعی نمایید به محتوایی لینک دهید که یک مطلب اصلی در سایت شما است. این کار موجب می گردد تا مخاطب با انتقال به سایت شما، محتوای بیشتری را بازدید نماید.

4. نوع محتوای خود را تغییر دهید.

برای اینکه بتوانید مطالب قدیمی خود را احیا نمایید و دوباره استفاده نمایید، می توانید نوع آنها را تغییر دهید.

به عنوان مثال می توانید یک پادکست در سایت خود را به موارد زیر تبدیل نمایید:

مقاله

اسلاید

انیمیشن

مطلب برای اینستاگرام

اینفوگرافیک

در صورت بازتولید محتوای قدیمی، همیشه لینکی به محتوای اصلی در آن قرار دهید.

سئو داخلی و خارجی

تولید و نشر محتوا به تنهایی کافی نیست و نیاز است تا مولفه های سئو داخلی و خارجی نیز در مطالب و محتوا مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین سعی نمایید تا این موارد را نیز فرابگیرید و در صورت نیاز از افراد متخصص بخواهید این موارد را برای شما انجام دهند.

منابع:

1. http://www.copyblogger.com/