جلب توجه مخاطبین در دنیای امروز به کاری مشکل تبدیل شده است. برای اینکه توسط مخاطبین نادیده گرفته نشوید، نیاز است پیام شما به گونه ای ایجاد شود که توجه مخاطب را جلب نماید. برای این منظور کسب و کارهای کوچک باید به مخاطبین خود اطلاعات مفید ارائه نمایند. برای این روش یک نام وجود دارد، بازاریابی محتوا. بازاریابی محتوا به معنای تولید و نشر محتوایی است که برای مخاطبین کسب و کار شما باارزش و مفید است. در واقع هدف اصلی چنین محتوایی تشویق مخاطب به تعامل با مجموع شما است.

در ادامه بعضی از راه هایی که بازاریابی محتوا می تواند برای مجموعه شما ارزش تولید نماید معرفی شده است.

1- افزایش آگاهی درباره برند  شما

ثبات، کلید اصلی موفقیت در استراتژی محتوا است. معنی این جمله این است که تولید و نشر محتوا با برنامه ریزی موجب دیده شدن مجموعه شما خواهد شد.

2- ساخت هویت قابل اعتماد

اگر ده لوله کش در شهر وجود داشته باشند اما تنها یکی از آنها با ارائه اطلاعات درباره نگهداری، مشکلات و … به مشتریان کمک می نماید، احتمالا به عنوان بهترین لوله کش شهر نیز شناخته می شود. بنابراین با ارائه اطلاعات مفید تخصص و مهارت خود را به مشتریان نشان دهید. همچنین این اطلاعات سازنده هویت شما نیز خواهند بود.

3- تشویق کاربران برای برقراری تماس

زمانی که کابران باید برای خدمات خاصی زمان و یا هزینه صرف نمایند، تمایل دارند این کار را به تعویق اندازند. حال اگر، کاربر پاسخ روشنی برای سوالات خود دریافت نماید و یا متنی را بیابد که به مشکل او مرتبط است، ممکن است انگیزه ای در او برای تصمیم گیری نهایی ایجاد شود. تولید محتوایی که به مشتری در حین تصمیم گیری کمک می نماید می تواند به افزایش فروش شما نیز کمک نماید.

4- جذب مخاطبین با محتوای قابل اشتراک

تولید و انتشار محتوای بروز از طریق کانال های متفاوت مانند سایت، شبکه های اجتماعی و … باعث می گردد تا راه های ورود به سایت شما افزایش یابد. استفاده از روش های تبلیغاتی مختلف بدون پشتیبانی مناسب محتوا تاثیر مناسبی نخواهند داشت.

تولید و انتشار محتوای جدید به مخاطبین دلیلی برای کلیلک ارائه می کند. نشر محتوای تازه و منظم باعث می گردد تا مخاطبین به صورت منظم و پیوسته به سایت شما مراجعه نمایند. همچنین این کار باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو خواهد شد.

5- به روز نگه داشتن سایت

امروزه بسیاری از مشتریان برای تصمیم گیری از اطلاعات سایت ها استفاده می کنند. بنابراین در بسیاری از موارد وب سایت های می توانند اولین نقطه تاثیر گذاری بر روی مشتریان باشند. یک سایت راکد و ایستا جذابیت کمتری دارد و همچنین مشتریان آنها را به عنوان متخصصین آن حوزه نیز در نظر نمی گیرند. مشتریانی که در حال تصمیم گیری هستند معمولا بیش از یک بار سایت ها و شبکه های اجتماعی را بررسی می نمایند. در نتیجه اگر در بازگشت به سایت شما با محتوای جدیدی روبرو گردند احساس بهتری خواهند داشت. همچنین این محتوای جدید نشان دهنده حرفه ای بودن مجموعه و برند شما می گردد.

منابع:

  1. entrepreneur