5 نکته برای افزایش تعامل کاربر با سایت

داشتن یک وب سایت جذاب برای تبدیل ترافیک سایت به تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری بسیار ضروری است. بدون داشتن این فعالیت ها کسب و کار شما جریان درآمدی نخواهد داشت. به صورت طبیعی به هر میزان که شما در جذب بازدیدکننده و تعامل مناسب با آنها بهتر عمل نمایید میزان بازگشت سرمایه شما نیز بیشتر خواهد بود.
در ادامه شش نکته به منظور افزایش رتبه تعامل کاربر عنوان شده است.

1. طراحی واکنش گرا
31 درصد ترافیک سایت ها به وسیله گوشی های تلفن همراه ایجاد می شوند و این میزان در حال افزایش می باشد. به همین دلیل اگر وب سایت شما به صورت مناسب و کاربرپسند در گوشی های تلفن همراه نمایش داده نشود شما تعداد قابل توجهی از کاربران را از دست خواهید داد.
طراحی واکنش گرا محتوای شما را بر روی انواع ابزارها (لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه و …) به صورت درست و کاربرپسند نمایش می دهد و این موضوع موجب می گردد که کاربران برای دریافت اطلاعات از طریق سایت شما مشکلی نداشته باشند.

2. از طراحی ساده استفاده نمایید.
در گذشته طراحان علاقه زیادی به استفاده از انیمیشن و جلوه های تصویری مختلف در سایت داشتند اما امروزه طراحی ساده و فلت بیشتر مورد توجه طراحان و کاربران قرار می گیرد.
سعی نمایید بازدیدکنندگان را با محتوا خود تحت تاثیر قرار دهید. تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن آنها با اینمیشن و جلوه های تصویری باعث نارضایتی بازدید کنندگان می شود و همچنین زمان بارگذاری را نیز افزایش می دهد.

3. از تصاویر اصلی استفاده نمایید.
استفاده از تصاویر استوک برای مواردی همچون وبلاگ سایت ایرادی ندارد اما استفاده از آنها در بخش “درباره ما” سایت شما ایده خوبی نیست.
کاربران به سایت هایی که سعی دارند برای نمایش کسب و کار خود از عکس های استوک استفاده نمایند کمتر اعتماد می کنند.

4. ناوبری سایت را ساده کنید.
زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه می کند باید بتواند اطلاعات موردنظر خود را صرف سه ثانیه بیابد. اگر این زمان بیشتر از این گردد کاربر احتمالا سایت شما را ترک خواهد کرد و سایت دیگری را برای یافتن اطلاعات انتخاب خواهد کرد.
سعی نمایید قسمت ناوبری سایت خود را تا حد امکان ساده نگه دارید و موارد اضافه را حذف نمایید.

5. اطلاعات تماس خود را در دسترس قرار دهید.
تلفن ایده خوبی است اما اکثر مشتریان تمایل دارند تا از طریق وب سایت با شرکت ها و موسسات تعامل و همکاری داشته باشند به خصوص اگر درباره خدمات شرکت ها و موسسات سوال داشته باشند. به همین منظور سعی نمایید تا مشتری بتواند به راحتی به اطلاعات تماس شما دسترسی داشته باشد.

منبع:
www.entrepreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *