سایت کسب و کار های کوچک پتانسیل های خوبی برای مبارزه در بازار دارند که حتی سایت های شرکت های بزرگ از آن برخوردار نیستند. چنین سایت های به چیزی نیاز دارند تا خلاقیت و شخصیت صاحب کسب و کار را نمایش دهند.
در ادامه چند مورد که می تواند انتظارات مشتریان از سایت شما را برطرف نماید عنوان شده است:
1. چرا کسب و کار شما متفاوت است؟
برای این منظور تنها کافی است به دو سوال پاسخ دهید. شما چه کسی هستید؟ و چرا من باید از شما خرید کنم؟ با پاسخ دادن به این دو سوال شما تجربه های کاری خود را به اطلاع مشتریان می رسانید و همچنین اطلاعات و جزییات محصولات و سرویس های خود را در اختیار آنها قرار می دهید.
2. کسب و کار شما چه چیزی برای ارائه دارد؟
سعی نمایید تا در همان صفحه نخست سایت خود اطلاعات کلی درباره کسب و کار خود را قرار دهید و از این طریق مشتریان را به سمت صفحات داخلی سایت هدایت نمایید. بعضی از افراد از اینکه این اطلاعات در اختیار رقبا قرار بگیرد نگران هستند. همچنین بعضی فکر می کنند که با قرار دادن کامل اطلاعات در سایت مشتریان از طریق تلفن با آنها تماس نمی گیرند. اما جایی برای این نگرانی ها وجود ندارد زیرا اگر شما این اطلاعات را در سایت قرار ندهید تنها اتفاقی که رخ می دهد این است که مشتری به علت عدم یافتن اطلاعات کافی به سایت دیگری مراجعه می کند.
3. اطلاعات تماس شامل آدرس و شماره تماس
بعضی از افراد اطلاعات تماس و آدرس خود را در سایت قرار نمی دهند و برخی از دلایلی که برای این کار عنوان می کنند عبارتند از اینکه مشتریان ما به محل کسب و کار ما نیاز ندارند، محل کسب و کار ما در پایین شهر قرار دارد، ما در خانه کار می کنیم و … . اما با همه این دلایل این نکته را در نظر داشته باشید که مهم ترین چیز در کسب و کار این نکته است که مشتری باید به شما اعتماد نماید.
با قرار دادن آدرس، شماره تماس و حتی یک تصویر از خود و یا کسب و کار خود می توانید اعتماد مشتری را جلب نمایید.
4. اعتبار
برای نمایش اعتبار خود می توانید از فهرست مشتریان سابق و فعلی خود استفاده نمایید. می توانید نظرات و تجربه آنها از خدمات و محصولات را در سایت قرار دهید. مشتریان دوست دارند تا از نظرات و تجربه های مشتریان قبلی شما استفاده نمایند.
5. SSL
SSL یک سیستم رمزنگاری است که از اطلاعاتی که بین مشتری و سایت شما تبادل می گردد محافظت می نماید. اگر شما دارای یک سایت تجارت الکترونیک هستید که اطلاعات مهمی در آنها تبادل می گردد مشتریان تمایل دارند که به گونه ای اطلاعات مهم آنها محافظت گردد. استفاده از SSL روش مناسبی برای این کار است.
6. استفاده راحت و ناوربری ساده
اگر مشتریان شما نتوانند اطلاعات چیزی را که مایل به خرید هستند در سایت شما پیدا کنند در نتیجه نمی توانند آنرا خریداری نمایند. به همین دلیل ناوبری سایت و قسمت جستجوی سایت اهمیت ویژه ای دارند و باید به شکل مناسبی طراحی گردند.
7. فرآیند واضح
تمام مراحل ارائه خدمات و یا فروش محصول را به مشتریان اطلاع رسانی کنید. همچنین مشتریان دوست دارند تا هزینه های حمل و نقل و خدمات اضافی را نیز بدانند. همچنین دوست دارند تا درباره نحوه بازگرداندن محصولات معیوب، اعلام انتقادات و … اطلاعات دقیق داشته باشند.
8. امکان نظردهی
امکانی را برای ثبت نظرات مشتریان در اختیار آنها قرار دهید و همچنین مشتریان خود را تشویق نمایید تا نظرات خود را عنوان نمایند. شما می توانید از این نظرات برای جلب اعتماد سایر مشتریان و همچنین بهبود محصولات و خدمات خود استفاده نمایید.
9. پیشنهادات ویژه و اختصاصی
سعی نمایید برای مشتریان خود پیشنهادات ویژه و اختصاصی داشته باشید تا بتوانید در آنها این احساس را ایجاد نمایید که شما به آنها توجه دارید و آنها برای شما مهم هستند. این حس می تواند در جلب اعتماد مشتری موثر باشد.
منبع:
www.entrepreneur.com