4 مورد ضروری برای راه اندازی یک کسب و کار جدید

ایده ی جدیدی دارید و حال تصمیم گرفته اید که کسب و کار خودتان را ایجاد کنید. خدمات و محصولات شما برای عرضه آماده هستند، حتی لوگو و یک برند عالی هم دارید که به آن افتخار می کنید. مهم ترین چیزهایی که از الان باید در ذهن داشته باشید مبانی کسب و کار هستند. چیزهایی ضروری که تمام کسب و کارها برای راه اندازی و بقا به آنها نیاز دارند.

مواردی وجود دارند که برای هر کسب و کاری ضروری هستند و این موارد عواملی هستند که موفقیت و یا شکست شما در آینده را مشخص می کنند.

1- برنامه ای برای مدیریت بودجه

به یاد داشته باشید که نداشتن بازار برای محصولات و یا خدمات دلیل شکست کسب و کارها نیست. دلیل اصلی شکست کسب و کارها نداشتن جریان درآمدی است. به عنوان مثال درباره خرید مواد اولیه فکر کنید وقتی پول مورد نیاز برای آن را ندارید.

راه هایی که پول وارد کسب و کار شما می شود را در نظر داشته باشید. آیا از مشتریان به موقع پول هایتان را دریافت می کنید؟ اگر بله چقدر این دریافت پول طول می کشد؟ آیا برای آن زمان خاصی را در نظر دارید؟ داشتن برنامه برای مدیریت سرمایه می تواند بر تمام جنبه های کسب و کار شما تاثیر داشته باشد. بنابراین داشتن برنامه برای بودجه و پول در گردش کسب و کارتان اهمیت زیادی دارد.

2- راهی برای جذب مخاطب

می توانید با بررسی رقبا و راه هایی که آنها مشتریان خود را جذب می کنند، شروع کنید. این روش می تواند اطلاعات و ایده های خوبی را ارزان و سریع در اختیار شما قرار دهد. زمانی که بازار هدف خود را یافتید مطمئن شوید که برای بازاریابی از سایت و شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.

از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی تنها برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده نکنید. بلکه سعی کنید با پاسخ دادن به نظرات کاربران و ارسال پیام برای آنها با آنها ارتباط برقرار کنید. مهم ترین چیزی که باید به کاربران نشان دهید این است که در پس زمینه این صفحات اینترنتی انسان های واقعی حضور دارند. انسان هایی که تلاش دارند تا بهترین خدمات و محصولات را به مشتریان عرضه کنند.

3- هدف

افراد دوست دارند با کسب وکار هایی ارتباط داشته باشند و کار کنند که تنها هدف آنها کسب درآمد و سود نباشد. آنها به دنبال ارزش ها هستند. این گفته به این معنا نیست که شما برای فروش و یا ارتقای کسب وکارتان هدفتعیین نکنید. بلکه به این معنا است که باید هدف بالاتری داشته باشید.

اگر شما هدف والاتری برای کسب وکارتان داشته باشید، کارمندان شما تلاش بیشتری خواهند داشت و مشتریان نیز نسبت به کسب و کار شما وفادارتر خواهند بود. راحتی مشتریان، ارائه عالی ترین خدمات، رضایت مشتریان و … این ها چیزهایی هستند که مشتریان واقعا به دنبال آنها هستند. بنابراین باید به دنبال چیزی باشید که بتوانید مشتریان را جذب کنید و راضی نگه دارید.

4- راهی برای استخدام افراد با استعداد

استخدام و نگه داشتن افراد موثر و با استعداد موضوع مهمی برای راه اندازی و گسترش کسب و کارتان است. داشتن منبعی برای یافتن افراد با استعداد اهمیت زیادی دارد و اولین قدم برای این موضوع داشتن یک تعریف مشخص و مناسب برای فرصت های شغلی تان است. دانستن اینکه به چه استعداد ها و مهارت هایی نیاز دارید می تواند در یافتن افراد مناسب به شما کمک زیادی بکند.

می توانید برای شروع با موسسات کاریابی و یا دانشگاه ها در ارتباط باشید. همچنین سایت های اینترنتی مانند لینکداین نیز می توانند منبع مناسبی برای یافتن افراد باشند. همچنین از کارمندان فعلی تان نیز می توانید برای یافتن افراد مورد نظرتان استفاده کنید.

منابع:

www.noobpreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *