چرا کسب و کارها باید سایت داشته باشند؟

آیا کسب و کار شما به سایت نیاز دارد؟ بله!

هنوز بسیاری از افراد از فضای اینترنت برای کسب و کار خود استفاده نمی کنند.  اولین دلیل برای داشتن سایت این است که اینترنت جایی است که امروزه بیشتر مشتریان زمان خود را در آنجا صرف می کنند. این واقعیت چه برای شرکت های بزرگ با هزازان نیرو و چه برای کسب و کارهای کوچک با پنج عضو یکسان است.

حضور در اینترنت به این معنی است که کاربران زیادی می توانند با شما ارتباط داشته باشند و  سایت شما را ببیند اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما برای کسب و کار خود سایت راه اندازی کرده باشید.

اگر شما نیز جز کسانی هستید که برای کسب و کار خود سایت راه اندازی نکرده اید و واقعیت گفته شده نیز شما را قانع نکرده است در ادامه پنج دلیل دیگر برای داشتن سایت ارائه شده است:

1- افراد از اینترنت و سایت شما مشابه دفتر تلفن استفاد می کنند.

شما به سایت نیاز دارید حتی اگر کسب و کار شما محلی است و در بازارهای بزرگ قصد رقابت ندارید. دلیل این تاکید این است که امروزه حتی افراد برای محصولات و خدمات محلی نیز از اطلاعات اینترنت استفاده می کنند. مشتریان از تلفن های هوشمند و تبلت خود برای یافتن مکان های خرید مانند فورشگاه ها و مغازه و …  و اطلاعات مورد نیاز محصولات استفاده می کنند و با توجه به این اطلاعات تصمیم گیری می کنند.

بنابراین نیاز است که کسب و کار شما نیز در نتایج جستجو حضور داشته باشد تا مشتریان بتوانند درباره شما اطلاع کسب نمایند در غیر اینصورت به فرد دیگری مراجعه خواهند کرد.

2- سایت برای شما اعتبار به همراه دارد.

در دنیای امروز افراد همان طور که انتظار دارند کسب و کارها در دنیای واقعی وجود و حضور داشته باشند، همین انتظار را نیز برای فضای اینترنت دارند. در واقع آنها از شما انتظار دارند که در فضای مجازی نیز حضور داشته باشید.

3- سایت یک راه بازاریابی است.

داشتن یک وب سایت به صورت خودکار، امکان حضور در فضای اینترنت را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید به آن به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی نگاه کنید. در واقع سایت می تواند یک راه جدید برای نمایش محصولات و معرفی خدمات شما باشد و همچنین راه دیگری که افراد می توانند برای ارتباط با شما از آن استفاده نمایند. البته اینکه چه تعداد از افراد به بیلبورد (سایت) شما توجه کنند به فعالیت های دیگر شما مانند سئو، ترویج سایت در شبکه های اجتماعی و استفاده از تبلیغات آنلاین بستگی دارد.

4- سایت راهی برای جمع آوری اطلاعات است.

گرفتن اطلاعات مشتریان در دنیای واقعی و با استفاده از خودکار و کاغذ کار سختی است. اما همین کار در فضای اینترنت مشکلات کمتری دارد، به خصوص اگر در مقابل ارائه اطلاعات چیزی مانند روزنامه الکترونیکی و یا یک گزارش خاص و یا چیزی شبیه اینها دریافت نمایند. زمانی که اطلاعات کاربران را در اختیار داشته باشید می توانید برای ارتباط با آنها از راه های دیگری استفاده نمایید.

5- تجارت الکترونیک دائما در حال رشد است.

موسسه Forrester Research Inc برای سال 2017 پیش بینی کرده است که خریداران برای خرید از طریق اینترنت 385 میلیارد دلار هزینه خواهند کرد. همچنین میزان خرده فروشی های اینترنتی نیز رشد چشمگیری خواهد داشت. با چنین شرایطی چرا باید از فضای اینترنت دوری کرد.

دلیل شما برای عدم حضور در فضای آنلاین چیست؟

یکی از دوستان من برقکار است و در صحبتی که با هم داشتیم می گفت که من نیازی به وب سایت ندارم چون تقریبا تمام وقت مشغول هستم و نیاز به مشتری بیشتری هم ندارد.

اما اگر واقعا به دنبال گسترش کسب و کار خود هستید، راه اندازی سایت برای کسب و کار امری لازم و حیاتی است و حتما هم نیازی نیست که در آن تجارت الکترونیک انجام دهید. سایت مانند یک معرفی نامه دیجیتالی برای شما عمل می کند و این امکان را برای افراد فراهم می کند که درباره شما و فعالیت های شما اطلاعات کسب نمایند.

منابع:

thebalance.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *