وب سایت ها از نوع بروشور ساده ترین پروژه های وب سایت هستند. اینگونه وب سایت ها معمولا به منظور حضور سریع در فضای مجازی و در اوایل کار یک کسب و کار راه اندازی می شوند. برندسازی مهم ترین ویژگی اینگونه وب سایت ها است. در واقع این وب سایت ها حاوی اطلاعاتی است که به سوالات شما چه کسی هستید؟چه چیزی برای ارائه دارید؟ و چگونه می توان به کسب و کار شما دسترسی داشت؟ پاسخ می دهند. در اینگونه وب سایت ها بیشتر از تصاویر به منظور انتقال اطلاعات استفاده می گردد. از لحاظ فنی این گونه وب سایت ها دارای محتوا ثابت هستند و برای ایجاد تغییر در اینگونه وب سایت ها نیاز به آشنایی با مفاهیم html و css وجود دارد.
این نوع وب سایت ها به دلایل زیر در حال منسوخ شدن هستند:
بازگشت سرمایه در اینگونه وب سایت ها کم است.
گوگل به این وب سایت ها اهمیت چندانی نمی دهد. این اتفاق به دلیل عدم تولید محتوا توسط این سایت ها رخ می دهد.
اینگونه وب سایت ها به نیاز مشتری پاسخ نمی دهند و بیشتر به معرفی شرکت و کسب و کار شما می پردازند.
منابع:
David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol (2014), Graphic Design School, 5nd, Paul Carslake
http://www.protofuse.com