اینستاگرام چگونه درآمد کسب می کند؟

اینستاگرام چگونه درآمد کسب می کند؟
اینستاگرام نرم افزار اشتراک تصاویر می باشد که فیس بوک در سال 2012 آنرا به قیمت 1 میلیارد دلار به صورت نقد و سهام خریداری نمود. در آن زمان از شروع کار اینستاگرام دو سال می گذشت و این نرم افزار هیچ گونه کسب درآمدی نداشت.
اینستاگرام ، فیس بوک و تبلیغات
اینستاگرام مانند فیس بوک از طریق تبلیغات کسب درآمد می کند. 93 درصد از درآمد فیس بوک در سه ماهه آخر سال از طریق تبلیغات بوده است. درآمد فیس بوک در این سه ماه 3.59 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 53 درصد رشد داشته است.
بخشی از این درآمد به طور قطع از طریق اینستاگرام بدست آمده است که درسال 2013 سرویس تبلیغات خود را راه اندازی نمود. از این زمان به بعد اینستاگرام تبلیغات شرکت هایی چون نایک، جنرال الکتریک، والت دیزنی و … را نمایش می دهد.
رشد بی وقفه گوشی های هوشمند
قدرت اصلی این نرم افزار و دلیل اصلی فیس بوک برای خرید آن علاقه مندان و رشد کاربران مبتی بر موبایل است. اینستاگرام در سال انتهای سال 2014 حدودا 300 میلیون کاربر داشت. مارک زاکربرگ اعتقاد دارد که این نرم افزار در مسیری قرار گرفته است که می تواند به 1 میلیارد کاربر نیز دست یابد.
تبلیغات در اینستاگرام پیچیده است. قابلیت های جدید به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد که تبلیغات خود را از طریق اسلایدر نمایش دهند و همچنین در مطالب خود لینک درج نمایند. هدف این شیوه ی تبلیغات برندسازی است که بیشتر بر اساس تاثیرگذاری بر مخاطب و نه بر اساس تعداد کلیک ها قیمت گذاری می گردد و به فروش می رسد.

نحوه کسب درآمد اینستاگرام

برند ، اهرم اینستاگرام
برندسازی تاکنون بزرگترین نکته فراموش شده برای برخی از رقیبان فیس بوک بوده است. خدمات وبلاگ با تبلیغات مبتنی بر کلیک معرفی گردید و نتوانست در ساخت یک تجارت بر مبنای برندسازی موفق عمل نماید. اگر اینستاگرام با استفاده از استراتژی تبلیغات برای برندسازی خود بتواند بخشی از بازار را تصاحب نماید طبق گفته مارک زاکربرگ می تواند یک کسب و کار معنادار و صحیح در مسیر خود باشد.
سخن پایانی
مشابه خیلی از نام های بزرگ در رسانه های اجتماعی اینستاگرام نیز مسیر خود را با ایده سرگرمی و بدون هیچ برنامه ای برای کسب درآمد شروع نمود. مانند فیس بوک برای اینستاگرام نیز کلید اصلی برای کسب درآمد تبلیغات خواهد بود. به این دلیل که اینستاگرام یک نرم افزار به اشتراک گذاری تصاویر است منطقی است که پلتفرم مناسبی برای برندسازی است.
منابع:
http://www.investopedia.com/articles/personal-finance/030915/how-instagram-makes-money.asp
http://blogs.wsj.com/cmo/2015/03/04/instagram-ads-will-soon-include-links

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *