چه کارهایی بر روی سایت مان انجام دهیم تا به رشد کسب و کار مان کمک کند؟

کسب و کارتان هر اندازه ای که دارد سایت یک ابزار ضروری برای کسب و کار شما محسوب می شود. داشتن سایت با ظاهری زیبا دیگر جوابگو نیست و سایت شما باید به گونه ای باشد که بتواند به عنوان ابزاری برای جذب مشتریان جدید و رشد کسب و کار تان عمل کند. در این متن به این موضوع می پردازیم که چطور وب سایت مان را به چنین ابزاری تبدیل کنیم.

کسب و کارهای کوچک معمولا نمی توانند هزینه زیادی را صرف سایت شان کنند. اما خبر خوب این است که با رعایت چند نکته می توانید از همان هزینه کمی هم که صرف وب سایت تان می کنید به نتیجه خوبی برسید.

1- بر روی کسب و کارتان تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که سایت تان تنها یک ابزار است و باید در خدمت کسب و کار شما باشد، درست است که ظاهر سایت مهم است اما تمرکز اصلی سایت شما باید بر روی کسب و کار شما باشد. مشتریان از طریق وب سایت با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند بنابراین سعی کنید که هماهنگی بین وب سایت و کسب و کارتان را حفظ کنید.

2- بازبینی کنید و بازخورد نشان دهید.

سعی کنید به صورت مداوم سایت تان را بازبینی و بررسی کنید تا ببینید که آیا هنوز هم نیازهای شما و مشتریان شما را برآورده می کند. آیا سایت شما تغییرات بازارتان را به خوبی نشان می دهد؟ آیا نیازها و سوالات مشتریان هدف شما را پوشش می دهد؟ ظاهر، گرافیک و محتوای آن بروز هستند؟ آیا به درستی کسب و کار، محصولات و خدمات شما را نشان می دهد؟

3- متفاوت باشید.

افراد معمولا وقتی سایتی توجه شان را جلب نمی کند آنرا به سرعت ترک می کنند و این زمانی است که ظاهر مناسب می تواند کمک کند. توسعه و طراحی سایت رشد زیادی کرده است و با کمی کمک و راهنمایی می توانید ظاهر مناسبی برای وب سایت تان فراهم کنید.

4- دائما بهبود و پیشرفت داشته باشید.

یک وب سایت دائما باید در حال رشد و پیشرفت باشد. متاسفانه خیلی از افراد به وب سایت شان مشابه یک بروشور یا کاتالوگ نگاه می کنند. این نگاه باعث می شود که سایت شان را بروز نکنند و از این مزیت بزرگ وب سایت استفاده نکنند. نوشتن مطلب جدید، اضافه کردن بخش های جدید، معرفی محصولات و نمونه ها کارها از جمله فعالیت هایی است که می تواند باعث بهبود وب سایت شما شود.

بروز نگه داشتن سایت اهمیت زیادی دارد زیرا کاربران، مشتریان و موتورهای جستجو به سایت های فعال علاقه بیشتری دارند.

5- سعی کنید شماره یک شوید.

زمانی که افراد به دنبال محصولات و یا خدمات خاصی هستند معمولا از موتور های جستجو مثل گوگل استفاده می کنند. بنابراین ضروری است که سعی کنید رتبه مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشید. کسب و کارهای کوچک شاید فکر کنند که تنها کسب و  کارهای بزرگ قادر هستند که رتبه های بهتر را در اختیار بگیرند اما تقریبا هر شرکتی می تواند با استفاده از روش ها و اصول درست رتبه های نخست را در اختیار بگیرد. استفاده از روش های سئو و قرار دادن محتوای مناسب از جمله روش هایی است که می تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند.

6- اولویت های خود را درست مشخص کنید.

داشتن روش مناسب و مشخص برای بازاریابی یکی از امور ضروری برای هر کسب و کاری است و این موضوع شامل سایت هم می شود. برای سایت نیز اهداف کوتاه و بلند مدت مشخص کنید. البته توجه داشته باشید که شاید طراح سایت تان فرد مناسبی برای این امور نباشد. در واقع باید سعی کنید سایت تان را با بازاریابی درست به دیگران معرفی کنید تا از این طریق بتوانید ترافیک مناسب به دست آورید.

7- از بازاریابی آنلاین درست استفاده کنید.

اینترنت تقاضا محور است به این معنی که با استفاده از سئو و روش های دیگر بازاریابی مانند تبلیغات گوگلی می توایند مشتریان دقیق تر و مشخص تری را مورد هدف قرار دهید. این بدان معنا است که اگر از سایت و روش های بازاریابی آنلاین درست استفاده کنید می توانید مشتریان بهتری را برای کسب و کار خودتان فراهم کنید.

8- درباره روش های جدید بازاریابی اطلاعات داشته باشد.

روش های بازاریابی مدام در حال تغییر هستند. به عنوان مثال در سالهای اخیر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و ویدئو رشد چشمگیری داشته است. برخی از این روش ها برای صاحبان کسب و کارها ناآشنا هستند و شاید استفاده از آنها نیز راحت و ساده نباشد. در نگاه اول شاید استفاده از همه روش ها جالب به نظر برسد اما با در نظر گرفتن محدودیت زمان و بودجه شما منطقی است که روشی را انتخاب کنید که بهترین بازخورد را برای شما به همراه دارد.

9- نمایش در موبایل را در نظر بگیرید.

محبوبیت استفاده از موبایل برای دسترسی به اینترنت دائما در حال افزایش است. بنابراین مهم است که در طراحی و راه اندازی سایت تان این نکته را مدنظر قرار دهید. داشتن وب سایتی که در موبایل و تبلت نیز به درستی نمایش داده می شود و کاربر به راحتی می تواند از آن استفاده کند در رتبه شما تاثیر زیادی خواهد داشت. از سال آینده میلادی نیز گوگل وب سایت هایی را که برای موبایل بهینه نیستند را از فهرست جستجو ها حذف خواهد کرد بنابراین توجه به موبایل یک امر ضروری است.

10- مشتریان را به واکنش وادار کنید.

خوب شما تلاش کرده اید و یک وب سایت جذاب و کاربردی ایجاد کرده اید که می تواند توجه مشتریان و کاربران را نیز جذب کند. اما کمی بیشتر زمان صرف کنید و شرایط را برای قدم نهایی نیز فراهم کنید اینکه مشتریان را به اقدام و عمل وادار کنید. در واقع نتیجه تمام فعالیت های شما باید این باشد که کاربر سایت با شما تماس بگیرد و یا محصول و یا خدمت شما را خریداری نماید.

منبع:

https://www.marketingdonut.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *