بازاریابی محتوا چیزی بیش از وبلاگ نویسی است.

در دنیای تجارت، همیشه این جمله را می شنوید که فروش سخت ترین کار کسب و کار است. برای داشتن فروش هر نوع خدمات و یا محصولی مهم ترین چیز داشتن یک استراتژی درست است. از زمانی هم که تجارت و داد و ستد وجود داشته است روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی هم وجود داشته است.

اگرچه طی سال های اخیر روش های بازاریابی تغییرات زیادی کرده است. بازاریابی محتوا یکی از این روشها است و گفته می شود که کم هزینه ترین و کارآمد ترین روش بازاریابی است.

اگرچه با تمام مزایا و معایبی که دارد هنوز هم تصورات اشتباهی در باره آن وجود دارد. خیلی از مردم بازاریابی محتوا را با وبلاگ نویسی اشتباه می گیرند. بنابراین اجازه دهید که در این متن به تفاوت بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی بپردازیم و تفاوت های آنها را عنوان کنیم.

طبق آمار در هر 70 ثانیه 1500 مقاله در سایت های وردپرسی منشتر می شود. در یک ساعت، بیش از 500 ساعت ویدئو در یوتیوب، 3.3 میلیون پست در فیس بوک و بیش از 70000 پست در اینستاگرام منتشر می شود. این تنها بخشی از انتشار محتوا در اینترنت است.

حال اجازه دهید درباره تفاوت های بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی صحبت کنیم.

1- بازاریابی محتوا نیاز دارد که شما مخاطب تان را بشناسید.

بسیاری از شرکت ها و افراد از روش ها و سیاست های پراکنده ای برای بازاریابی محتوا استفاده می کنند. استفاده از این روش های پراکنده شبیه به این است که شما محتوایی که دوست دارید را تولید می کنید و امیدوار هستید که مخاطبین دلخواه تان را به دست آورید. به نظر می رسد که ایرادی در این کار وجود دارد.

برای اینکه مشتریان و مخاطبین دلخواه تان را به سمت سایت تان هدایت کنید نیاز است که همه چیز را درباره مخاطبین تان بدانید. اینکه به چه سایت هایی علاقه دارند، به چه مطالبی علاقه دارند، برای مطالب مختلف چقدر زمان صرف می کنند و … اطلاعاتی هستند که شما به آنها نیاز دارید.

2- بازاریابی محتوا به نوع متفاوتی از محتوا نیاز دارد.

خیلی از صاحبان مشاغل و حتی بازاریاب ها اعتقاد دارند که نوشتن مقاله اختصاصی راحت ترین، با ثبات ترین و تنها راه برای بازاریابی محتوا است. اما حقیقت بیش از این است. استراتژیست های محتوا عنوان می کنند که منابع زیادی برای ایجاد محتوای با کیفیت وجود دارد.

برای شروع، ویدئو یکی از این منابع و ابزارها است. خیلی از شرکت های بزرگ به استفاده از ویدئو رو آورده اند. اینفوگرافیک ابزار و نوع دیگری از محتوا است که محبوبیت خوبی هم دارد. درک آنها آسان است، تصویری هستند و اطلاعات را به ساده ترین شکل ممکن نشان می دهند. آنها نسبت به مطالب متنی این مزیت را دارند که ارتباط بهتری با مخاطب ایجاد می کنند و زمان کمتری را نیز از مخاطب می گیرند.

پادکست ها نیز که سالها در اینترنت حضور داشته اند در سالهای اخیر جذابیت بیشتری پیدا کرده اند. نرم افزارهای زیادی به وجود آمده اند که به کاربران اجازه می دهد که به پاکست ها گوش دهند و حتی آنها را ذخیره کنند. کارشناسان محتوا از پادکست ها به منظور دسترسی به مخاطبین خاص استفاده می کنند.

با این ابزار ها و روش های جدید، بازاریابی محتوا اکنون به کانال های جدیدی مجهز شده است که به وسیله آنها می توان به افزایش فروش دست یافت.

3- بازاریابی محتوا به سئو نیاز دارد.

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا سئو است. این روشی است که باعث می شود سایت شما رتبه بهتری به دست آورد و در نتیجه بازدید بیشتری هم داشته باشد. شاید بتوان گفت سئو مهم ترین تفاوت بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی است. برای بهبود سئو سایت تان روش های زیادی وجود دارد.

منابع:

thenextscoop.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *