شما و طراح سایت

بسیاری از افراد از طراح سایت انتظار دارند تا سایت را طراحی، راه اندازی نماید و همچنین محتوا گذاری نماید بدون اینکه درباره کسب و کار خود اطلاعاتی ارائه نمایند. این مسیر اشتباهی است که ممکن است شما نیز در آن قرار بگیرید. چرا این مسیر اشتباه است؟ خوب چون سایت باید متناسب با نیازها، مخاطبین، مشتریان و کسب و کار شما طراحی گردد. همچنین چه کسی بهتر از شما کسب و کار شما را می شناسد و با پاسخ این سوالات را می داند

حتی یک سایت با طراحی زیبا و مناسب نیز بدون محتوای مناسب بی معنا خواهد  بود و ارزشی برای شما و کاربر ایجاد نمی کند. . بنابراین نیاز است تا قبل از همکاری با طراح سایت به برخی از جنبه های کسب و کار خود فکر کنید. در ادامه سوال های وجود دارند که می تواند شما را در ارائه اطلاعات مناسب به طراح سایت کمک نماید.

هدف سایت شما چیست؟

اکثر سایت های تجاری دو هدف دارند: 1. آموزش کاربران 2. فروش محصول و یا سرویس. به عنوان مثال اگر شما در زمینه فروش کفش فعالیت دارید، نمایش کیفیت و زیبایی کفش هدف شما است که به واسطه آن بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. با مشخص کردن هدف سایت خود به طراح سایت این اجازه را می دهید تا سایت شما را به گونه ای طراحی نماید که با کاربر و فضای تجارت شما هماهنگ تر باشد.

مخاطبین شما چه کسانی هستند؟

مخاطبین کسانی هستند که شما قصد دارید آنها را جذب نمایید. در واقع هر کسی که به شما و شرکت شما و محصولات شما علاقه دارد در فهرست مخاطبین شما قرار می گیرد. شناسایی مخاطبین در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد زیرا سایت در واقع برای این افراد طراحی می گردد.

بنابراین تلاش نمایید تا سایت را از دید مخاطبین ببینید و مشکلات و نیازهای مخاطبین را درک و استخراج نمایید تا بتوانید اطلاعات و محصولات مناسب را در اختیار آنها قرار دهید.

محتوای سایت شما چیست؟

محتوای سایت شما باید از تجارت شما سرچشمه بگیرد. در ادامه مثال سایت فروش کفش، محتوای چنین سایتی باید تصاویر کفش، اطلاعات مرتبط با جنس و کیفیت کفش، قیمت کفش ها و اطلاعاتی از این دست باشد.

رقبای شما چه کارهایی انجام می دهند؟

آخرین سوال این است که رقبای شما در سایت های خود چه کارهایی را انجام می دهند؟ با جستجو در گوگل می توانید به راحتی رقبای خود را یافته و سایت های آنها را بررسی نمایید. سایت های آنها چگونه طراحی شده است؟ آنها سعی دارند چه پیامی را به مخاطبین و مشتریان منتقل کنند؟ چه قسمتی از سایت آنها برای شما جذاب بود و چرا؟ پاسخ سوال های این چنینی را بیابید و با طراح سایت در میان بگذارید تا سایت شما با درنظر گرفته شدن تمام عوامل تاثیر گذار راه انداری گردد.

منابع:

1. https://www.entrepreneur.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *