اهمیت طراحی سایت در تاثیر اولیه بر کاربر

اگر شما فکر می کنید که یک سایت قدیمی می تواند اهداف تجاری شما را برآورده نماید حتما این مقاله را بخوانید.

بر اساس تحقیقات دانشگاه میسوری تنها دو دهم ثانیه طول می کشد تا اولین نظر بیننده درباره برند شما بر اساس طراحی سایت شکل بگیرد. بعد از این زمان فقط 2.6 ثانیه دارید که به کاربر را به سمت عنصر تاثیر گذار هدایت نمایید.

این بازه ی زمانی محدود در اخیتار شما است تا تاثیر موردنظر خود را در کاربر ایجاد نمایید. در انتهای این متن نتایج دانشگاه میسوری ارائه شده است که می تواند به شما و طراح سایت شما کمک نماید تا موارد مهم برای ایجاد این تاثیر را شناسایی نمایید. محققان این دانشگاه برای انجام این تحقیقات از دستگاه های رهگیری حرکت چشم استفاده کرده اند تا نحوه برخورد کاربران با مولفه های هر صفحه از سایت های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

محققان با تحلیل داده های جمع آوری شده از این تحقیقات متوجه شدند که کاربران چه مدت بر روی موارد موجود در صفحه تمرکز دارند و سپس به صفحه بعد منتقل می شوند. این موارد شامل منو ناوبری، لوگو، تصاویر، آیکون رسانه های اجتماعی می گردد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته انتخاب رنگ و تصاویر تاثیر زیادی بر نحوه تعامل کاربر با سایت دارد.

از شرکت کنندگان در این تحقیقات خواسته شد تا 25 سایت و هر یک را به مدت 20 ثانیه بررسی نمایند و آنها را با توجه به مولفه های تصویری و فاکتورهای طراحی امتیاز دهی نمایند. مهمترین قسمت هایی که برای این شرکت کنندگان دارای اهمیت بوده است به ترتیب زیر است:

لوگو: بازدیدکنندگان 6.48 ثانیه بر روی لوگو سایت ها تمرکز داشته اند.

منو ناوبری: بازدیدکنندگان 6.44 ثانیه از زمان خود را صرف بررسی منو ناوبری کرده اند.

جعبه جستجو: بازدیدکنندگان 6 ثانیه از زمان خود را صرف قسمت جستجوی سایت کرده اند.

لینک به رسانه های اجتماعی: کاربران 5.95 ثانیه خود را بر روی آیکن های رسانه های اجتماعی صرف کرده اند. این مورد از اهمیت حضور شرکت ها در رسانه های اجتماعی حکایت دارد.

تصویر اصلی: 5.94 ثانیه از زمان کاربران متوجه تصویر (البته در صورت وجود) اصلی سایت بوده است.

محتوای متنی: این مورد 5.59 ثانیه را به خود اختصاص داده است.

با توجه به موارد بیان شده سعی نمایید تا این موارد را در سایت خود بررسی نمایید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید تا بتوانید تاثیر بیشتری در کاربران خود ایجاد نمایید.

 

منبع:

1. https://www.entrepreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *