سایت ساز چیست؟

سایت سازها ابزارهایی هستند که به شما این امکان را می دهند که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی یک وب سایت ایجاد نمایید و آنرا مدیریت نمایید.

این ابزارها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

آنلاین:

نرم افزارهای آنلاینی هستند که به شما این امکان را می دهند که سایت خود را طراحی و مدیریت نمایید. افرادی که قصد دارند وب سایت شخصی راه اندازی نمایند معمولا از این ابزارها استفاده می کنند.

شرکت هایی که این ابزارها را در اختیار کاربران قرار می دهند معمولا به کاربران فضای لازم برای بارگذاری سایت و همچنین امکان انتخاب دامنه را نیز ارائه می دهند.

معمولا قبل از استفاده از این سایت سازها نیاز است تا در سایت مربوطه ثبت نام نمایید. همچنین برخی از این نرم افزارها در قبال برخی خدمات اضافه از شما هزینه دریافت می کنند.

آفلاین:

نرم افزارهایی هستند که بر روی کامپیوتر شما اجرا می گردند و امکان ایجاد و ویرایش صفحات سایت را در اختیار شما قرار می دهند. خروجی اینگونه ابزارها معمولا باید توسط شما بر روی هاست بارگذاری گردد.

روش کار سایت سازها

این ابزارها معمولا یک رابط گرافیکی در اختیار کاربر قرار می دهند. کاربر می تواند با کشیدن و رها کردن بخش های موردنظر سایت خود را طراحی نماید.

مقایسه

شخصا ترجیح می دهم تا از سایت سازهای آنلاین استفاده کنم زیرا دسترسی به آنها ساده تر است، معمولا دارای قالب های آماده هستند، فضا برای بارگزاری سایت در اختیار قرار می دهند، می توانم چندین سایت را به طور همزمان مدیریت نمایم. در مقابل سایت سازهای آفلاین دارای مشکلاتی از قبیل نیاز به نصب نرم افزار، نیاز به تهیه فضا برای بارگذاری سایت و تعداد کم قالب را دارا هستند. البته در برخی موارد سایت سازهای آنلاین نیز برخی از خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می نمایند. به عنوان مثال شما می توانید برای خرید قالب به سایت نرم افزار موردنظر مراجعه کرده و قالب موردنظر خود را خریداری نمایید.

چند نمونه سایت ساز  داخلی

سایت ساز کاموا

سایت ساز پرتال

سایت ساز وب صبا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *