می خواهید دیده شوید، عنوان مناسب انتخاب کنید.

یکی از موضوعاتی که در مدیریت سایت (مدیریت صفحات در شبکه های اجتماعی) مهم است و حتما باید انجام شود نوشتن مطلب، مقاله و پست است. چیزی که در هر نوع مطلبی (حتی پست های اینستاگرام، فیس بوک و …) اهمیت دارد و باید به آن توجه کنید عنوان مطلب است. برای داشتن یک عنوان مناسب پنج نکته اهمیت دارد.

1- باید توجهات را جلب کند.

مهم ترین وظیفه عنوان یک مطلب این است که توجهات را جلب کند. برای این کار عنوان مطلب شما باید یکی از موارد زیر را شامل شود:

یک ادعا داشته باشد و یا چیزی را قول دهد.

یک پاسخ احساسی داشته باشد.

حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

مثال:

آیا واقعا می توانید سال بعد جوان تر باشید؟

کدام یک از این اشتباهات را در وبلاگ خود انجام می دهید؟

2- می تواند مخاطب خاص داشته باشد.

برای عنوان یک مطلب کلمات را به دقت انتخاب کنید تا افراد خاصی را هدف قرار دهید. عناوینی که سعی دارند همه را هدف قرار دهند، هیچ کس را هدف قرار نمی دهند. قبل از انتخاب عنوان درباره اینکه هدف مطلب شما کیست فکر کنید و اگر گروه خاصی هدف شما است می توانید از نام آنها در مطلب استفاده کنید.

مثال:

چرا نویسندگان تازه کار شکست می خورند و راه حل آن چیست؟

10 نرم افزار برتر اندرویدی برای دانشجویان

3- باید مخاطب را به سمت متن هدایت کند.

به خاطر داشته باشید که هدف شما از انتخاب عنوان مناسب فروش محصول یا خدمات نیست. در واقع این انتظار که مشتری یا مخاطب با خواندن عنوان مطلب شما اقدام به خرید محصول کند و یا مطلب شما را بپذیرد، انتظار زیادی است. نکته بعد اینکه عنوان یک مطلب فضا و قدرت کافی برای متقاعد کردن مشتری و یا مخاطب را ندارد. تنها هدف شما برای انتخاب عنوان مناسب این است که مخاطب را به سمت متن اصلی هدایت کنید.

مثال:

چطور در هفت روز یک کتاب بنویسیم؟

آیا واقعا خدا می خواهد که شما ثروتمند شوید؟

4- می تواند ایده اصلی متن را مطرح کند.

هدف اصلی مطلب شما چیست و چطور می خواهید آنرا به مخاطب منتقل کنید؟ آنرا در عنوان مطلب قرار دهید. منظور از این مورد این است که منظور و هدف اصلی از متن تان را در عنوان مطلب قرار دهید. مثلا در متن تلاش دارید ثابت کنید که حق همیشه با مشتری نیست و گاهی حق با فروشنده است. بنابراین می توانید از این عنوان استفاده کنید.

مثال:

حق همیشه با مشتری نیست!

گاهی مشتری ها اشتباه می کنند!

5- می تواند دارای اعتبار باشد.

اعتبار یکی از قوی تری ابزارها برای جلب توجه مخاطب است. اگر اعتباری دارید آنرا در عنوان مطلب استفاده کنید. صحبت ها و گفته های افراد مشهور، آمار و اطلاعات روزنامه ها و کتاب ها، مطالب سایت های علمی و تحقیقاتی مواردی هستند که دارای اعتبار هستند و می توانید از اعتبار آنها در عناوین مطالب تان استفاده کنید.

مثال:

دانشمندان هاروارد رازهای افراد موفق را آشکار کردند.

بیل گیتس رازهای موفقیتش را افشا کرد.

منبع: کتاب how to write copy that sells  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *