10 عنصر که هر سایت تجاری به آن نیاز دارد

سایت های ضعیف به صورت وسیع در فضای مجازی وجود دارند. منظور از ضعیف تنها ظاهر نامناسب آنها نیست. تعداد زیادی عناصر دیگر علاوه بر ظاهر وجود دارند که می توانند بر روی کاربر پسند بودن و در نتیجه تشویق کاربران برای استفاده از سایت شما تاثیر بگذارند.
در ادامه چند مورد از این عناصر که هر سایت تجارتی به آنها نیاز دارد بیان شده است.

1. شما چه کسی هستید
پی بردن به نحوه کار شما برای کسی که به صورت اتفاقی از سایت شما بازدید می کند نباید کار دشواری باشد. به عبارت دیگر شما باید به صورت واضح درباره کسب و کار، محصول و یا خدمات خود توصیح دهید.
توضیح شفاف ودقیق از کسب و کار و نحوه فعالیت توجه بازدید کنندگان را جلب می نماید و آنها را تشویق می کند که در سایت شما بیشتر باقی بماند.

2. آدرس سایت معقول و ساده
کار را سخت نکنید.آدرس سایت شما مانند نام برند شما است. به همین دلیل آدرس شما نیز باید به گونه ای انتخاب گردد که به راحتی در ذهن باقی بماند و کاربران بتوانند در مرورگر آنرا وارد نمایند و یا در ایمیل بنویسند.

3. نقشه سایت ساده
پیوند های واضح به بخش های مهم به همراه نقشه سایت ضروری ترین عناصر برای هدایت کاربران به منظور یافتن اطلاعات هستند.

4. در دسترس بودن اطلاعات تماس
هیچ فردی به از دست دادن مشتری خود به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات تماس علاقه ای ندارد. بهترین مکان برای قرار گرفتن اطلاعات تماس گوشه بالا چپ و یا راست سایت هستند. همچنین قرار دادن اطلاعات تماس در تمام صفحات مثلا فوتر نیز تکنیک خوبی است.
همچنین ایجاد چندین روش تماس مانند ایمیل، تلفن و یا فرم تماس نیز راه مناسبی است تا کاربران بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند. همچنین درج آدرس و نمایش مکان بر روی نقشه نیز می تواند در ایجا اعتماد کاربران نقش مهمی ایفا نماید.

5. نمایش نظرات مشتریان
نمایش نظرات مشتریان درباره ی محصولات و خدمات شما می تواند در جلب اعتماد بازدیدکنندگان نقش زیادی داشته باشد.

6. نمایش فرآیند کار
به صورت واضح و مرحله به مرحله فرآیند درخواست محصول و یا خدمت را به مشتری نمایش دهید تا مشتری به راحتی بتواند از طریق سایت شما محصول و یا خدمت موردنظر را سفارش دهد.

7. مبانی سئو
با مبانی و مفاهیم سئو آشنا شوید تا بتوانید از طریق موتورهای جستو سایت خود را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید.

8. محتوای با کیفیت و غیرکپی
برای بسیاری از کسب و کارها فضای مجازی اولین نقطه تماس با مشتری است. به همین دلیل ضروری است تا به مشتریان اطلاعاتی را که در جستجوی آن هستند را بدهید.
محتوای غیر کپی یک عامل مهم و تاثیرگذار برای سئو است. همچنین تولید محتوا به صورت منظم و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز تاثیر مناسبی بر افزایش رتبه شما در نتایج جستجو دارد.

9. هاست مناسب
از بین رفتن اطلاعات به هر دلیلی اتفاق خوشایندی برای یک وب سایت نیست به همین دلیل انتخاب شرکت هاستینگ مناسب نیز امری ضروری است.

10. ظاهر مناسب سایت و ساختار مناسب اطلاعات
بازدیدکنندگان سایت به طور معمول و به محض ورود به یک صفحه ابتدا صفحه را به صورت کلی جستجو می نمایند و اگر اطمینان حاصل کنند که اطلاعات موردنظر آنها در صفحه وجود دارد بعد تمام صفحه را مطالعه می کنند. برای اینکه بتوانید در این کار به بازدیدکنندگان کمک کنید نیاز است که محتوای سایت خود را سازماندهی نمایید.
می توانید از نکات زیر استفاده نمایید:
• مطالب را به بخش های کوچک تقسیم نمایید و در صورت نیاز برای هر بخش عنوان قرار دهید.
• از علائم برای جدا کردن قسمت های مختلفس استفاده نمایید.
• عبارات و کلمات مهم را متمایز نمایید.

منبع:
www.entrepreneur.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *