ایجاد اعتماد عامل موفقیت در سئو سایت برای سال 2017 است. بدون وجود اعتماد شما دیده نخواهید شد. برای نفوذ به قلب گوگل سعی کنید اعتماد سازی کنید.

با توجه به تغییرات صورت گرفته در الگوریتم های رتبه بندی گوگل در سال های اخیر، به طبع مولفه های تاثیرگذار بر رتبه سایت ها نیز تغییر کرده است و نمی توان از روش های قدیمی برای افزایش رتبه در نتایج جستجو استفاده نمود. به همین دلیل در ادامه سعی داریم تا با برخی از مولفه های جدید سئو در سال 2017 آشنا شویم و نحوه استفاده از آنها برای بهبود سئو سایت را فرا بگیریم. در ابتدا نیاز است تا با مولفه های اعتماد سازی آشنا شویم. مهمترین مولفه های اعتمادسازی در سال 2017 را می توان سابقه، اعتبار و محتوا در نظر گرفت.

ارکان اعتماد سازی

1. سابقه

گوگل برای قضاوت درباره شما بر میزان ارتباط شما با خودش تکیه می کند. به هر میزان که او بیشتر درباره شما بداند بیشتر به شما و مطالب شما اعتماد می کند.

البته این سابقه به معنی زمان ثبت دامنه سایت نیست بلکه سابقه ای است که از فعالیت شما در فضای وب توسط گوگل ثبت شده است. پس اگر دامنه ای را ثبت کرده اید و سال ها است فعالیتی از طریق آن صورت نمی گیرد این برای شما امتیاز مثبتی درنظر گرفته نمی شود. نیاز است تا فعالیت واقعی و جدی از طریق سایت شما صورت گیرد.

2. اعتبار

اعتبار دومین رکن اعتمادسازی است. گوگل برای این منظور از سایت های دیگر استفاده می کند. به این معنی که میزان اعتماد سایت های دیگر به مطالب شما را در میزان اعتماد به شما در نظر می گیرد. اما این کسب اعتبار در روزهای نخست بسیار مشکل است و به همین دلیل فعالیت های شما باید به گونه ای باشد که سایت شما بتواند علاوه بر نتایج جستجو از کانال های دیگر ارتباطی مانند ششبکه های اجتماعی، تبلیغات و … نیز بازدید کننده جذب نماید.

3. محتوا

سومین رکن اعتماد محتوا است. محتوای سایت شما نقش مهمی در رتبه شما دارد. تنها نوشتن مطالب و قرار دادن آنها بر روی سایت نمی تواند موجب افزایش رتبه شما گردد بلکه مطالب شما باید برای کاربران ارزش تولید نماید.

اما تولید ارزش نیز به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز است تا این تولید ارزش به صورت پیوسته صورت گیرد. در واقع شما باید به صورت پیوسته برای سایت خود محتوا تولید نمایید. بدون محتوا سایت شما هیچ ارزشی ندارد حتی اگر تمام راهکارهای سئو را به درستی انجام دهید.

5 استراتژی برای بهبود سئو در سال 2017

علاوه بر سه رکن معرفی شده برای اعتماد سازی نزدیک به 200 مولفه وجود دارد که بر رتبه شما تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال زمان باقی مانده تا پایان انقضای دامنه سایت شما نیز بر رتبه شما تاثیر گذار است. زیرا این زمان نشان دهنده این است که شما قصد دارید به صورت بلند مدت فعالیت نمایید و یا رهگذری هستید که مدتی بعد دیگر نخواهد بود.

استراتژی 1- برای محتوای خود بازاریابی انجام دهید.

مهمترین استراتژی سئو در سال 2017 بازاریابی محتوا است. قلب این استراتژی نیز محتوای با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باید با فعالیت در سایت های معتبری مانند Linkedin، Reddit و … همراه باشد.

تاثیرگذاری بازاریابی محتوا به راحتی قابل اندازه گیری نیست اما می تواند تاثیر چشمگیری بر رتبه شما در نتایج جستجو داشته باشد.  برای این منظور کافی است محتوای خود را در چنین سایت هایی قرار دهید و لینکی به سایت خود در آن قرار دهید.

استراتژی 2- سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید.

سرعت بارگذاری صفحات تاثیر به سزایی در تجربه کاربران از سایت شما دارد. تجربه کاربران در الگوریتم های جدید گوگل تاثیر زیادی دارند و سرعت بارگذاری صفحات یکی از مولفه هایی است که می تواند تجربه کاربران را بهبود بخشد.

برای این منظور می توانید از ابزار گوگل Google’s Page Speed برای اندازه گیری سرعت صفحات سایت خود استفاده نمایید.

استراتژی 3- بر روی موبایل تمرکز کنید.

گوگل نیز به علت افزایش جستجو ها از طریق موبایل به این مولفه علاقه مند و حساس شده است. اما بسیاری از افراد به این مولفه توجه ندارند. سایت چنین افرادی ممکن است در مرورگرهای مورد استفاده در لپ تاپ ها سرعت بارگذاری مناسبی داشته باشد اما در موبایل ها و تبلت ها ممکن است سرعت بارگذاری آنها بسیار کند باشد.

بنابراین سعی نمایید تا سایتی واکنش گرا داشته باشید تا محتوای شما در تمامی ابزارها به درستی و با سرعت مناسب نمایش داده شود.

استراتژی 4- از ویدئو استفاده کنید.

ویدئو نیز ابزاری بسیار قدرتمند است و دلیل این امر شاید افزایش تعداد و محبوبیت پلتفرم های مبتنی بر ویدو مانند یوتیوب، ویمو و … باشد. ایجاد ویدئو های آگهی دهنده و جذاب برای مخاطبین می تواند روش مناسبی برای ایجاد ارزش برای افراد و در نیجه ایجاد اعتماد برای سایت شما باشد.

استراتژی 5- در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

اعتبار طی زمان و توسط دیگران ایجاد می شود. بنابراین نیاز است تا با دیگران در ارتباط باشید و توسط آنها تایید گردید. فعالیت در شبکه های اجتماعی فقط اشتراک محتوای سایت نیست، بلکه نیاز است در گفتگو ها مشارکت داشته باشید و برای افراد ارزش ایجاد نمایید و در واقع برای سایت و کسب و کار خود شخصیت ایجاد نمایید.

منابع:

1. https://www.entrepreneur.com/