چطور از اینستاگرام برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنیم؟

احتمالا متوجه شده اید که شبکه های اجتماعی راهکار مناسبی برای تبلیغ سایت تان است و یا به احتمال زیاد دارید از شبکه های اجتماعی برای معرفی و افزایش ترافیک سایت تان استفاده می کنید. اما سوال اینجاست که چطور مطمئن شویم فالوورها از سایت شما بازدید می کنند؟

اگر هدف تان افزایش ترافیک سایت تان است نباید از اینستاگرام غافل شوید، شبکه اجتماعی که سریع ترین رشد را در میزان استفاده در سالهای اخیر داشته است. در این مطلب قصد داریم چند روش معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید با کمک اینستاگرام ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

چرا اینستاگرام یک ابزار بازاریابی قوی است؟

شبکه های اجتماعی به یکی از مهم ترین ابزارهای مدیران سایت تبدیل شده اند. استفاده موثر از شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند که خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید، در تبلیغ و دیده شدن محتوای سایت تاثیر زیادی دارند و از همه مهم تر اینکه می توانند مشتریان جدید برای شما ایجاد کنند.

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند اما یکی از موثرترین آنها اینستاگرام است. اینستاگرام در سال 2010 فعالیت خود را به عنوان یک بستر به اشتراک گذاری تصاویر موبایل شروع کرد و در نهایت تبدیل به یکی از بهترین بستر های اشتراک گذاری عکس و فیلم در دنیای اینترنت شد.

اینستاگرام در سالهای اخیر توسط فیس بوک خریداری شده است و این تاثیر زیادی در تعداد کاربران آن داشته است. در حال حاضر اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 1.6 میلیارد لایک محتوا در این شبکه ثبت می شود. از لحاظ تعداد لایک تنها فیس بوک و یوتیوب بالاتر از اینستاگرام قرار دارند و این آمار و اطلاعات اینستاگرام را به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل می کند.

تمام این موارد اینستاگرام را به یک بستر مناسب برای توسعه کسب و کار و وب سایت تان تبدیل می کند. تعامل با مشتریان، اشتراک گذاری محتوا، اطلاع رسانی، بازاریابی و … از جمله فعالیت هایی است که می توانند در اینستاگرام صورت گیرند. اما در این مطلب قصد داریم درباره افزایش ترافیک سایت با کمک اینستاگرام صحبت کنیم.

1. قرار دادن لینک سایت تان در پروفایل

در پروفایل اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که یک لینک در آن ثبت کنید. این تنها جایی در اینستاگرام است که قابلیت ثبت لینک وجود دارد. بنابراین ضروری است که از آن استفاده کنید و از همه مهم تر اینکه به درستی استفاده کنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که این لینک باید مخاطب شما را به صفحه ای هدایت کند که مدنظر شما است. به عنوان مثال اگر هدف شما این است که مخاطب محصول خاصی از محصولات شما را ببیند سعی کنید این  لینک به صفحه همان محصول در سایت تان اشاره کند. اما معمولا خیلی از کسب و کارها و افراد آدرس صفحه اصلی سایت شان را در این مکان قرار می دهند.

2. استفاده از اطلاعات و آمار اینستاگرام

یکی از ابزارهای کاربری و مفید اینستاگرام بخش آمار و اطلاعات آن است. این بخش اطلاعات جالبی درباره مخاطبین شما در اختیار شما قرار می دهد. تعداد لایک ها، نظرات، سن افراد، جنسیت و ساعت هایی که بیشترین بازدید را داشته اید. این قابلیت به شما کمک می کند که بتوانید بهترین زمان ممکن برای انتشار مطالب و نوع مطلبی که باید در سایت و صفحه تان منتشر کنید را شناسایی کنید.

3. استفاده از استوری

استوری های اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید برای تبلیغ محتوای سایت و صفحه تان استفاده کنید. استوری ها این قابلیت را دارند که کاربر را به مطالب صفحه شما هدایت کنند.

استوری کردن مطالب جدید و یا مطالب پربازدید یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

4. همکاری با افراد تاثیرگذار

افراد تاثیر گذار افرادی هستند که فالوورهای زیادی دارند و معمولا توصیه ها و پیشنهاداتی درباره محصولات و یا خدمات در یک حوزه خاص مثلا معرفی خوراکی ها، رستوران ها، هتل ها و … ارائه می دهند.

همکاری با چنین افرادی می تواند باعث افزایش بازدید مطالب و در نتیجه افزایش ترافیک سایت شما شود. پیدا کردن افراد تاثیر گذار ساده است تنها کافی است مطالب و یا هشتگ هایی که در صنعت شما مهم هستند را جستجو کنید و ببینید که چه افرادی بیشترین توجه را به خودشان جلب کرده اند.

منبع:

http:// memberpress.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *