چگونه از وب سایت برای گسترش کسب و کار کوچک خودمان استفاده کنیم؟

مردم دوست دارند قبل از اینکه از شما خرید نمایند، اطلاعاتی درباره شما و کسب و کار شما داشته باشند. بنابراین در اختیار داشتن یک نقطه تماس تاثیرگذار اهمیت فراوانی دارد. در زمینه کسب و کارهای کوچک، وب سایت امکانی است که بسیاری از این کسب و کارها توجه زیادی به آن ندارند.

اینگونه کسب و کارها ممکن است در فهرست ها و سایت های تبلیغاتی رایگان حضور داشته باشند، یک صفحه غیرکارآمد در فیس بوک داشته باشند اما در بسیاری از موارد برای خود سایت ندارند و راه اندازی نکرده اند.

زمانی که تلاش می کنید تا خود را به مخاطب معرفی نمایید و اعتماد او را جلب نمایید، اولین نقطه ای که آنها با شما برخورد دارند اهمیت فراوانی در ادامه روند تعامل آنها با شما دارد.

در ادامه نکاتی جهت راه اندازی سایت ارائه شده است که می تواند به فعالیت بهتر و گسترش کسب و کار کوچک شما کمک نماید.

اطلاعات تماس خود را در دسترس قرار دهید.

قرار دادن اطلاعات تماس به صورت خوانا و در چندین نقطه از سایت، شما را در دسترس مخاطب قرار می دهد. هنگامی که افراد دارند برای خرید تصمیم گیری می کنند، دوست دارند از در دسترس بودن شما اطمینان داشته باشند تا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بتوانند به آن دست یابند.

همچنین اگر شما از قرار دادن اطلاعات تماس خود خودداری نمایید ممکن است سوالاتی درباره کسب و کار شما در ذهن مخاطب ایجاد شود که به نفع کسب و کار شما نیست. به عنوان مثال مخاطب ممکن است اینگونه فکر کند؛ اگر اطلاعات تماس خود را ارائه نمی کنند احتمالا کسب و کارها آنها قانونی نیست و یا مشکلی دارد.

درباه قرار دادن اطلاعات تماس، علاوه بر مخاطبین سایت، موتورهای جستجو را نیز در نظر داشته باشید. گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت هایی که اطلاعات تماس خود را در صفحه نخست قرار می دهند رتبه بهتری را اختصاص می دهند.

در هنگام ساخت سایت مشتریان خود را مدنظر قرار دهید.

در هنگام فروش یک ماشین لباسشویی به یک خریدار و یا یک بسته مواد اولیه به یک تولید کننده محلی، شما با اصطلاحات و لغات کسب و کار خود آشنا هستید اما مخاطب و مشتری شما این آشنایی را ندارد. اگر شما بدون مقدمه و با استفاده از اصطلاحات و لغات تخصصی شروع به توضیح محصول خود نمایید به احتمال زیاد مشتری خود را از دست خواهید داد.

بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می کنند استفاده از کلمات و لغات تخصصی موجب می شود فروشنده ای با اعتبار و حرفه ای جلوه کنند. اما مشتریان دوست دارند اطلاعات را به ساده ترین شکل ممکن دریافت کنند و بتوانند از آن برای تصمیم گیری استفاده نمایند.

زمانی که مشتریان به سایت شما مراجعه می کنند به دنبال راه حلی برای مشکل خود هستند. آنها به شما برای اینکه بتوانید نیازهای شان را برآورده نمایید اعتماد کرده اند و نیاز به اطلاعات صحیح دارند تا بتوانند در هنگام خرید تصمیم درست را اتخاذ نمایند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر سایت شما و تجربه ای است که کاربران از آن به دست می آورند. سعی نمایید ظاهر سایت شما با بازار هدف تان هماهنگی داشته باشد و فراتر از نیاز های بازار هدف شما قرار نگیرد. به عنوان مثال برای یک کسب و کار محلی استفاده از تصاویری با اتاق های بزرگ شیشه ای و تعداد زیاد کارمند ممکن است موجب تناقض در ذهن مخاطب  گردد زیرا چنین فضاهایی  در کسب و کارهای محلی به ندرت وجود ندارد.

بنابراین سایت خود را با توجه به مخاطبین و  مشتریان خود طراحی نمایید. همچنین سعی نمایید اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه نمایید تا بتوانند به سرعت به آن دست یابند و مشکل و نیاز خود را برآورد سازند.

انتظارات مشتریان از سایت، در حالت موبایل را نیز در نظر داشته باشید.

برای نمایش بروز بودن طراحی سایت، سعی نمایید تا سایت شما واکنش گرا باشد. بدین معنی که اطلاعات و محتوای سایت شما در ابزارهای مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و … به نحوی درست و خوانا نمایش داده شود و کاربر برای استفاده از سایت دچار مشکل نگردد. اگر مشتریان شما در استفاده از سایت دچار مشکل شوند و یا برای آنها زحمتی ایجاد شود مطمئن باشید که از خرید خود منصرف می شوند.

در هنگام طراحی سایت خود برای ابزاری مانند موبایل این سوال را در ذهن داشته باشید که مخاطب شما در هنگام مراجعه به سایت با استفاده از موبایل به چه اطلاعاتی نیاز دارد و کدام یک از آنها برای او اولویت بیشتری دارند.

سایت خود را با محتوای جدید و به صورت منظم بروزرسانی نمایید.

بسیاری از کسب و کارها بعد از راه اندازی سایت فراموش می کنند که آن را با محتوا تغذیه نمایند. در واقع آنها اجازه می دهند سایت واطلاعات موجود در آن فرسوده و کهنه گردد و همچنین زبان و ادبیاتی که با استفاده از آن با مخاطب ارتباط برقرار می کنند نیز بروز نباشد.

قرار دادن محتوای جدید بر روی سایت با محوریت مشکلات و نیازهای مشتریان، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و خدمات و محصول خود را به عنوان بهترین راه حل برای مشکل مورد نظر معرفی نمایید.

همچنین استفاده از محتوا برای بازاریابی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که از محتوای تولید شده برای دیگر حوزه های بازاریابی نیز استفاده نمایید. شما می توانید از محتوای ایجاد شده برای بازاریابی از طریق ایمیل و یا بازار یابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

بازاریابی محتوا می تواند تاثیر فراوانی داشته باشد اگر بتوان از آن درست استفاده کرد.

منابع:

www.business.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *